להיות ראשון בגוגל: מה זה אומר ואיך מגיעים לשם? 

להיות ראשון גוגל במילים פשוטות אומר חשיפה רבה על ידי הופעה ראשונה ואורגנית או ממומנת לקהל היעד שלכם או לקוחות פוטנציאלים כאשר הם מחפשים את השירות או המוצר שלכם. כל שקוראים את זה שוב ושוב, המשמעותית מתעצמת יותר ויותר. 

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג שלי, אתם יודעים בוודאי שאנחנו מספקים תוצאות על ידי קידום אורגני שהרוב הגדול בהן הוא התוצאה הראשונה בעמוד הראשון של גוגל.

בוא נצלול לעומק הדברים.

איך להיות ראשון בגוגל?

אז לגוגל יש שתי אפשרויות שהוא מציע, האפשרות הראשונה היא קידום אורגני שמטרתו לבסס אתכם להיות מדורגים בתוצאות הראשון על ידי פעולות אופטימיזציה, תכנים איכותיים ומקוריים וקישורים חיצוניים. 

מדובר על תהליך שלרוב לוקח בין 3 חודשים ל-9 חודשים, מאד תלוי בתחרות ובנקודת הפתיחה של האתר, כדי להתבסס במילות מפתח שונות אך קשורות למהות העסק בתוצאות הראשונות. גוגל בעצמה אומרת שאי אפשר להתחייב על כך, אך איתנו והניסיון שצברנו – אתם בידיים טובות בהתחייבות.

האפשרות השנייה היא קידום ממומן בגוגל, משמע, באמצעות כלי הקידום Google Ads, מקימים קמפיין מבוסס מילות מפתח, מגדירים תקציב פר קליק או פר יום, ובהתאם מקבלים את כמות ההופעות. 

כמובן, ככל שהתחרות גבוהה יותר כך המחיר לליד יקר יותר. הלידים הם כמעט איכותיים כמו מאורגני, אך הנתון החשוב ביותר שצריך להבין הוא שמתוך 100% לחיצות בגוגל, למעלה מ85% לוחצים על התוצאות האורגניות.

אלו הדרכים, ההמלצה שלנו היא ל ש ל ב. תמיד כדאי לבנות אסטרגטיית שיווק מלאה ולא פעולה אחת. ואם לא ניתן, אז אורגני חד משמעית (תמיד תתבצע מחקר שוק מקדים לביסוס האמירה הזו).

מה החשיבות בלהיות ראשון בגוגל?

כאמור, החשיפה היא מקסימלית. הנוכחות הראשונה בגוגל מקבלת את מרבית התנועה של הגולשים המחפשים – משמע, לידים, רכישות, הרשמות או כל מודל עסקי כזה או אחר יקבל זינוק ויעבוד כמעט אוטומטי. 

האתר הופך למכונת מכירות משומנת, העסק מקבל פנים של חברה ותדמית סמכותית, בעל האתר הופך לאוטוריטה בתחומו, ועוד המון יתרונות, ולדעתי אין חסרונות.

לכן, החשיבות היא מרבית וגבוהה מאד לכל בעל עסק שרוצה להתקדם ולא להישאר מאחורי המתחרים שלו. כי בזמן שהוא רחוק מלהיות ראשון בגוגל, המתחרים שלו נהנים מלקוחות בשפע.

5 טיפים פרקטיים לקידום אורגני במטרה להיות ראשון בגוגל

אני משתף אתכם בפעולות שאנחנו בסוכנות עושים כדי להגיע לתוצאות מצויינות בקידום אורגני. תעקבו אחריהם, תתייעצו וגם אתם תגיעו לשם. בואו נתחיל.

טיפ מס׳ 1: תוכן איכותי

תוכן הוא המהות של קידום אורגני בגוגל, ברמה שלעולם לא תיראו אתם ללא תוכן מדורג אפילו בטופ 10. לכן, התוכן שכתוב באתר צריך להיות מדויק, איכותי, מתאים לקהל היעד, ממיר ויוצר מעורבות. 

תכתבו בדף הבית תוכן כמו שצריך על החברה, על הפתרונות, תמונות, אודות, ועוד. צרו אמון וסמכות מול הגולש.

ספקו מדריכים ומאמרי מידע מקיפים על שאלות של הקהל היעד שלכם, ספקו הרבה ערך, תכתוב את התוכן בצורה נקייה ובפנייה לקורא.

כדי להכין תוכן טוב, עדיף שהכותב שלכם (במידה ולא אתם/בעל האתר כותבים) יבין בתחום עיסוק של האתר.

טיפ מס׳ 2: אתר קריא וסריק

כמה שהאתר יהיה טוב ויפה, בסוף האלגוריתם של גוגל שולח את הזחלנים לסרוק אותו, וכך הוא מקבל ציון. 

איך מייעלים את זה? מנגישים לסורקים האלו אתר נקי וטוב מבחינה טכנית שכל הסריקה מתבצעת לפי מה שאתם תרצו שייסרק יותר וייסרק פחות. 

בעיות טכניות שפוגעות באתר:

  • טיפול שגוי בתוכן משוכפל 
  • בעיות אבטחה
  • תגיות קנוניקל לא נכונות
  • שרשורי הפניות
  • קישורים שבורים (קישורים פנימיים שמחזירים הפניות 301 או עמודי 404)
  • כל הבעיות שכתובות בgoogle search console
  • קובץ robots.txt לא תקין
  • מפת אתר שגויה ולא תקינה
  • תקציב זחילה

הטיפול הוא קריטי בבעיות אלו. אם אתם רוצים להיעזר בידע שלנו, תשאירו לנו פרטים או השתמשו בכל אחת מדרכי יצירת הקשר באתר.

טיפ מס׳ 3: אופטימיזציה לאתרים

אחרי שיש לכם תוכן מצוין, מצב טכני לא פחות מנהדר, הגיע השלב השלישי והוא אופטימיזציה לאתרים.

בפועל, יש המון משימות אופטימיזציה, כל אחת מהם דורשת הבנה וידע בתפעול האתר, למשל הגדרת כותרות, סידור התפריט, הטעמת קישורים, הטעמת קטעי קוד וכו׳.

במדריך שהכנתי, כתבתי את 20 הפעולות החשובות ביותר כדי לבצע אופטימיזציה כמו אלופים, לאתר שמגיע לו להיות ראשון בגוגל.

טיפ מס׳ 4: קישורים חיצוניים

המרכיב השלישי לנוסחאת ההצלחה הם קישורים חיצוניים. מה זה אומר? אם אתר א׳ מקשר לאתר ב׳, אז חלק מכוחו וסמכותו של אתר א׳ מוענק לאתר ב׳.

עוד דוגמא, אם דני מקום ראשון בגוגל (משמע סמכותי) מקשר לאתר של יוסי במקום 15 (משמע לא מקודם), דני מעניק מכוחו וסמכותו ״כהמלצה״ על האתר של יוסי.

כפי שכתבתי, קישורים חיצוניים הם ההמלצות בעולם הדיגיטל. ככל שיותר אתרים מקשרים לאתר שלכם, כך גוגל מזהה הרבה המלצות על האתר, ומשם מתקבלת סמכות. 

אבל, ליצירת פרופיל קישורים צריך ניסיון, שכן גוגל לא יזהה מניפוצליה שעלולה לפגוע באתר.

מה חשוב לקחת בחשבון?

  1. אם לא מכיר את המותג, תעזרו לו להכיר וקשרו לדף הבית. לפחות 3 חודשים.
  2. אחרי לתקוף מילות מפתח כאנקורים.
  3. שימרו על רלוונטיות מאתרי נישה (חשוב מאד מאד)
  4. השתמשו באתרי יח״צ אחת פעם ב-חצי שנה.

טיפ מס׳ 5: מהירות אתר וחווית משתשמש

חווית המשתמש ומהירות האתר היא מפתח להצלחת האתר שלכם. אין סיבה שגוגל יתן מקום וימליץ לגולשים שלו על אתר שהחווית משתמש בו ירודה או ששזמן הטעינה שלו ארוך מידי ועולה על 1.5 שניות (כן כן). 

שפרו את החוויה שיהיה כיף לגלוש באתר, יהיה קל להתמצא בו, הוא ייטען מאד מהר וכך הגולש יחזיר לכם במוערבות וגוגל יחזיר לכם בהישארותכם במקום הנכון.

אז, רוצים להיות ראשונים בגוגל? קבלו התחייבות 🙂

כן, אני יכול להתחייב שעד שנה, אתם במקום הראשון בגוגל. כמובן אם גוגל תיפול ולא תישאר (לא סביר בעליל) אז לא. אבל בואו, אין סיכוי. 

עכשיו ברצינות, בתחרות בישראל גבוה, אך התמודדנו עם אתגרי קידום בלתי רגילים בארה״ב, שהביאה אותנו לפיתוח כלים פנימיים שמייעלים את כל הליך הקידום האורגני. לכן, אנחנו בוודאות יודעים שאפשר לספק תוצאות לכל בעל עסק, ובכל נישה.

נסו אותנו ולא תתאכזבו!

שאלות ותשובות

כמה עולה קידום אתרים?

משתנה בהרבה מאד פרמטרים כמו נקודת הפתיחה, אופי התחרות, אם זה איקומרס או תדמית, ישראל או בינ״ל, ועוד. לרוב אפשר לומר שהמתחיל הוא החל מ-2,500 ש״ח.

כמה זמן לוקח לאתר להיות ראשון בגוגל?

אין מדע מדויק, אבל בסיס הנתונים אצלנו בחברה בתחרות גבוה מאד בערך עד שנה מקסימום, בתחרויות נמוכות יותר בערך 6-9 חודשים. 

האם אתם עושים הכל במהלך הקידום?

כמובן, מרמת התוכן, הקישורים, האופטימיזציה, אנחנו גם נראיין אותך במטרה לייצר תוכן טופ-לבל לדף הבית, סרטונים כשצריך ועוד. אנחנו כאן לשווק ולמנף את העסק שלכם קדימה.

יש התחייבות ללקוח?

רחוק משם, אנחנו עובדים על בסיס רצון 2 הצדדים. המטרה שלנו שתרצו אותנו לאורך כל הדרך, המטרה שלכם להנות מהתהליך ולמכור שמגיעים מהקידום. אם לא תמכרו, אנחנו נתערב ונעזור לכם גם שם!

איך אפשר להתחיל?

השאירו לנו פרטים בוואצטפ, כאן באתר, בואו לקבוצת הפייסבוק החדשה שלנו, או בשיחה ישירה למרום במס׳ 054-680-3636  

תרצו לחזור לנושא מסויים במאמר?

שתפו את המאמר

לשיחת ייעוץ חינם

מאמרים מומלצים