תפקידו העיקרי של אתר אינטרנט הוא להשלים את המטרה הסופית: משיכת לקוחות חדשים לעסק בערוצי הפרסום השונים. כיום, בשנת 2024 ערוץ הפרסום המניב והמשתלם ביותר הוא הקידום האורגני בגוגל, כאשר למעלה מ-75% מהמחפשים בגוגל לוחצים על התוצאות האורגניות.
מקדמי אתרים רבים בונים נכסים, מקדמים אתרי לקוחות, וכל זה על פלטפורמה אחת – קידום אתרים אורגני בגוגל.
והינה השאלה – למה אתר אינטרנט חייב קידום? במאמר זה אמלא עבורכם את החסר, את התשובה.
למה דווקא גוגל – למה אתר אינטרנט צריך את זה
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר מסוגו בעולם, ונחשב כמקור ייעודי שמספק עבודה לעשרות עסקים.
אז למה דווקא מנוע החיפוש גוגל? מה מיוחד בו? למה בכלל אתר אינטרנט צריך את זה? השאלות האלה מסתכמות בתשובה אחת: כולם נמצאים שמה, מידי יום וחודש, וצורכים את השירותים האהובים עליהם.
כאשר אתר אינטרנט לא נמצא כלל במנוע החיפוש גוגל, במאה האחוזים הוא מאבד קהל חשוב, והרבה כסף. אתר אינטרנט צריך את זה מהסיבה הברורה: לעשות כסף מהאינטרנט, לעשות כסף מערוץ נוסף.
בסופו של עניין, אנחנו מקימים ומפתחים אתר לא לשם ראווה, אלה כזה שידע למשוך לקוחות לעסק בצורה קבועה. לכן, ובעקבות הנתונים האלה, גוגל היא העדיפות הראשונה והטובה ביותר עבור פרסום אתרי אינטרנט ברשת. גם אם זה נשמע לכם קצת קלישאתי – אם אתם לא שם, אתם לא קיימים, פשוט.
עשו את החושבים, בדקו כמה גוגל יכולה לסייע לכם, והאם זה משתלם.
חשוב לציין כי ישנם מקרים, מקרים נדירות, ובהם הקידום בגוגל לא מתאים לחלק מהעסקים.
לדוגמא: אתר שמתמחה בהשכרת שולחנות משחק ירצה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. התקציב עבור פרסום אורגני החל מ-2,500 ₪ באופן ממוצע. נפח החיפושים וכמות המילים המשוערת לתחום זה… היא כלום!
לכן, במקרים כאלה, ההמלצה היחידה עבור הלקוח היא פשוט לא לקדם את האתר בגוגל, זה לא משתלם ללקוח.
5 סיבות מוצדקות לעשות קידום אורגני בגוגל
אתר האינטרנט שלכם חייב מקור הכנסה, הדרך להבטיח זאת היא באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל.
בשנים האחרונות, קידום אתרים אורגני הוכיח את עצמו שוב ושוב, וגרם לעליות חדות אצל הרבה אתרים בעולם. אז למה דווקא הקידום האורגני בגוגל? מה מיוחד בו? האם הוא משתלם יותר?
לפניכם 5 סיבות הגיוניות לעשות קידום אתרים אורגני בגוגל, וכאלה שיצדיקו את השקעתו לטווח הארוך.
1. אחוזי המרה גבוהים מכל ערוץ אחר
הקידום האורגני מביא עימו הרבה יתרונות, בין היתרונות הגדולים ביותר הם אחוזי המרה גבוהים מכל ערוץ שיווקי אחר.
אחוזי הקליקים גבוהים יותר באורגני מאשר בקידום הממומן, וכן גם בקמפיינים הממומנים ברשתות החברתיות.
2. תנועה ממוקדת ורלוונטית עבור העסק
פלטפורמת החיפוש של גוגל היא הגדולה ביותר בעולם, התנועה בגוגל יותר ממוקדת ורלוונטית עבור העסק בשל קליקים שמגיעים מתוצאות חיפוש ממוקדות יותר.
הקידום האורגני בגוגל מבוסס על מונחי חיפוש, כאשר אנחנו מקדמים את עצמינו על מונח חיפוש מאוד ממוקד, התנועה תהיה רלוונטית יותר וממוקדת לעסק.
3. החזר השקעה לטווח הארוך
במונחים הפשוטים ביותר, קידום אורגני במנועי החיפוש מחזירים את ההשקעה לטווח הארוך, ובמקרים מסוימים גם לטווח הקצר ביותר.
לדוגמא: אם השקענו בשנה על קידום אורגני כ- 30 אלף שקלים, נוכל להחזיר את ההשקעה ולהרוויח אפילו 100,000 ₪ ויותר. מי שמכיר ומקדם את הערוץ האורגני יודע על יתרונותיו, ובמיוחד על החזר ההשקעה הצפוי.
4. תורם למודעות המותג
אם הקידום האורגני שלנו מתפרס על פני מאות מילות מפתח ייחודיות, זה יגרום למודעות של המותג, של העסק, או של האדם הספציפי.
ככל שרואים אותנו יותר ויותר אנשים, ככה הרעש והדיבורים ברשתות החברתיות ובאינטרנט גוברות. קידום אורגני, ללא צל של ספק, תורם להתפתחות המותג באינטרנט, תורם למודעות, ואף למודעות של מוצר חדש שהשקנו.
5. עלויות נמוכות לעומת קמפיינים ממומנים
נתחיל בזה, הקמפיינים הממומנים בגוגל טובים ומצוינים, אבל הם נשארים כל עוד שהחשבון מזרים כסף עבור הקמפיינים, במידה ולא, הקמפיין יושהה ולא יהיה פעיל.
לעומת זאת, גם אם הפסקנו את תהליך הקידום, נזכה לשקט וקידום ממושך למשך חודשים נוספים.
מלבד זאת, הקידום האורגני הוא בעלויות נמוכות יחסית לקמפיינים ממומנים בגוגל או ברשתות פרסום אחרות, אך לא תמיד.
אם מסתכלים לטווח הארוך, למעשה בין חצי שנה-שנה, ישתלם יותר קידום אורני בגוגל מפני שאין תקרת זכוכית. התנועה תלך ותגדל עם הזמן ללא מעצור וללא תלות מקסימלית בגוגל (למעט הפתעות), והכי חשוב שהתקציב נשאר אותו דבר.
אלה הם חמשת הסיבות שיעניקו לכם הצדקה ומטרה להשתמש בערוץ האורגני של גוגל. לידיעתכם: קידום אורגני בגוגל מבוסס על מספר פרמטרים, ביניהם: יצירת פרופיל קישורים טבעי, וכתיבת תוכן מקצועית. כמו כן, כדאי להתחשב בגורמים נוספים, ומומלץ להשתמש בתוכנות לחקירת מתחרים וקישורים.
כמה עולה קידום אתרים אורגני לשנת 2024
כקידום אתרים אורגני מעניק לאתר האינטרנט את הדרכים היעילות ביותר לחשיפה ובהשקעה רגילה. אם אתם מעוניינים לקדם את אתרכם ברשת, לצבור קהל לקוחות חדש, ולהיפתח לשווקים נוספים, הקידום האורגני יתאים לכם.
רגע של אמת – במהלך השנים, הקידום האורגני נהיה יותר ויותר מסובך וקשה, מקדמי האתרים נאלצים להשתמש בדרכים יצירתיות לקדם את לקוחותיהם, ועדיין קידום אורגני נחשב כבסיס לאתר אינטרנט דיגיטלי שהוקם ברשת.
אז כמה עולה קידום אתרים אורגני לשנת 2021? הקידום מתומחר ע"פ עשרות פרמטרים שונים, וגם מתומחר לפי סוג אתר. הנה דוגמא למחירון משוער לשנת 2021:
1. מחיר לקידום אתר תדמית
קידום אתר תדמית במילות מפתח בינוניים עד חזקות, יעלה לכם החל מ-2,500 ש״ח בממוצע לחודש.
לרוב, קידום אתר תדמית פשוט יותר, אבל ייתכנו שינויים בעלויות במידה והאתר מכיל יותר מידי בעיות. ככל שמקדם האתרים יעבוד על האתר שלכם יותר שעות, כך הצעת המחיר תהיה גבוהה יותר.
מקדם האתרים נותן הצעת מחיר סופית רק לאחר בחינת האתר, המתחרים שלו, מצבו הקיים, בדיקה יסודית על הדומיין, ההיסטוריה והרקע, ופרמטרים נוספים.
2. מחיר לקידום חנות באינטרנט
לעומת אתר תדמית, חנות וירטואלית מצריכה יותר תשומת לב.
לרוב, מקדמי האתרים מקדמי לא רק עת עמודי התוכן, אלה גם את קטגוריות המוצרים, ולפעמים גם מוצרים מסוימים.
לכן, ובעקבות זאת, מחיר לקידום חנות וירטואלית יהיה הרבה יותר יקר, יצריך יותר משאבים ושעות עבודה, וכמובן אופטימיזציה אגרסיבית. בכל מקרה, המחיר עבור קידום חנות מתחיל ב-4,500 שׁ״ח לחודש.
3. מחיר עבור קידום אתרים גדולים
אם להיות כנה, הרבה מאוד מקדמי אתרים אוהבים בשר, אוהבים להתעסק בפרויקטים גדולים יותר, באתרים גדולים ועשירים יותר. לרוב, אתרים שנחשבים גדולים יהיו בקטגוריות הבאות: אתרי פורטל, אתרי חדשות, אתרי טכנולוגיה, אתרי מסחר, ועוד רבים.
המחיר עבור קידום אתרים גדולים של מאות ואלפי עמודים יהיה החל מ- 8,000 ₪.
באתרי חדשות, פורטלים, ואתרים גדולים יותר נדרשת עבודה עצומה, לפעמים גם עבודה יומית, ולכן המחיר יתומחר בהתאם.
קידום אתרים אורגני הוא כלי עוצמתי שמאפשר לאתרים לצמוח ולגדול במשך 12 חודשים ראשונים של קידום.
אלה הם המחירים הצפויים לנו בשנת 2024, מדובר במחירים משוערים שנלקחו ע"פ עשרות פרמטרים משפיעים.
מה שכן, הקידום האורגני לעולם לא יאכזב אותנו, כל עוד בחרנו בחברה אמינה ומקצועית.
כדאי לציין: קידום אורגני תלוי רבות במצב ובהיסטוריה של האתר ולא רק במקדם האתרים שלכם.