פתחתם עסק חדש? מזל טוב! עכשיו כל מה שאתם צריכים זה שכולם ישמעו עליכם ויבואו לרכוש את המוצרים או השירותים שאתם מציעים.
ישנן דרכים רבות מאד לפרסם את עצמכם, והכל כמובן תלוי בתקציב. מי שיכול להרשות לעצמו יכול לקחת פרזנטור ולהציג את עצמו על כל שלט פרסום ברחבי העיר, ברדיו ובטלוויזיה, אבל לא לכל בית עסק יש אמצעים המאפשרים זאת. עם זאת, אין זה אומר שלא תוכלו לפרוץ לתודעה ולהגיע לכמה שיותר קהלי יעד מתאימים.
העולם הדיגיטלי מציע לכל אחד, מכל תחום, לפרסם את עצמו בגוגל, ביוטיוב, ברשתות החברתיות ובאמצעות דיוור ישיר לאימייל. זה אולי נשמע נגיש ופשוט כל כך, אבל האמת היא שכמו בכל תחום, גם בתחום הדיגיטל חשוב שתדעו מה אתם עושים כדי שלא תבזבזו זמן וכסף על קמפיין שיווק לא יעיל.
במאמר זה נסביר כל מה שחשוב לדעת על קידום האתר העסקי שלכם באמצעות SEO, קידום אורגני וקידום ממומן, החשיבות של נוכחות ברשתות החברתיות וגם שמירה על קשר עם לקוחות קבועים ומרוצים כדי שגם העסק החדש שלכם יצליח, ובגדול.
מדוע קידום אתרים חיוני כל כך לעסק חדש?
כל עסק חדש, למרות השוני בתחומים השונים, מתמודד עם אתגרים דומים: הוא צריך לפרוץ לתודעה במהירות, למשוך אליו כמה שיותר לקוחות, ליצור קהילה נאמנה ולבנות אמינות בתחום העיסוק שלו.
כיום, הדרך הנגישה ביותר לעשות זאת גם אם אין לכם תקציבי ענק הוא לפנות לדיגיטל. השיווק הדיגיטלי יכול לענות גם על צרכים של עסק חדש בתקציב נמוך וללא אמצעים, ולצמוח לאט ובבטחה ככל שהעסק הולך ומתפתח.
עם זאת, חשוב לזכור שלא לוותר על שיווק דיגיטלי לחלוטין על מנת לחסוך בהוצאות, מאחר וללא נוכחות חזקה באינטרנט, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא יכירו את אתכם, וכך גם לא יגיעו אליכם, דבר שיכול להקשות על הצמיחה שלכם ולייאש אתכם.
לכן, חשוב מאד לקחת ייעוץ מקצועי לתכנון אסטרטגיית קידום אתרים, כאשר רבים עושים זאת אפילו עוד לפני שבית העסק נפתח, כדי לעורר עניין רב ככל הניתן ולהביא ל'פתיחה חגיגית' עם הרבה מאד באזז. להלן הנקודות החשובות ביותר שיש לקחת בחשבון בעת תכנון אסטרטגיה שיווקית לקמפיין הראשון שלכם:
- חשיפה רחבה ככל הניתן – עסקים חדשים צריכים להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות כדי למשוך יותר תנועה לאתר שלהם, ולהיפתח לכמה שיותר קהלי יעד, לפחות בהתחלה. זכרו שגם אם האדם שרואה אתכם ואינו זקוק לשירות או למוצר שלכם, יוכל להמליץ עליכם לילדיו, לבני הזוג שלו או לחבריו אם הם זקוקים לכך, ולכן חשוב לפרוץ לכמה שיותר קהל בהתחלה, ולאחר מכן להתמקד בקהל היעד שמתחיל לרכוש מכם באופן קבוע.
- משיכת לקוחות באמצעים מרגשים – מתנות היכרות, פתיחה חגיגית, הנחות של תחילת הדרך, מבצעים, טעמים חדשים, ניחוחות חדשים, שירותים חדשים ומתקדמים יותר, כל אלו עשויים לנטוע בלב הלקוחות הפונטצינאלים שלכם שאתם הרבה יותר כדאיים מנותני השירותים הקודמים שלהם ולהסתקרן לגביכם.
- בניית אמון ומוניטין – המלצות וביקורות חיוביות הן חלק בלתי נפרד מהצלחתו של עסק חדש, לכן רצוי מאד לצ'פר לקוחות שיתנו לכם המלצות ויספרו באריכות על טיב השירות שאתם מספקים, יביאו חברים ליהנות גם מן השירות או המוצר שאתם מוכרים, ויעזרו לכם לבנות את מעגל הלקוחות הראשוני שלכם.
- תחרות מול עסקים ותיקים – בעולם הדיגיטלי, לעסקים הוותיקים יש יתרון משמעותי בזכות הוותק שלהם ברשת. לכן, על עסק חדש להשתמש באסטרטגיות קידום חכמות כדי להדביק את הפער ולהתבלט על פני המתחרים. אם זה נשמע לכם מורכב ומסובך מדי, דעו לכם שישנם אנשי מקצוע רבים אשר זהו תחום עיסוקם העיקרי והם מומחים ביצירת בידול ובבניית קמפיינים ואסטרטגיות שיווקיות בדיוק בשבילכם, שווה להתייעץ איתם וזה תמיד ישתלם לכם לקבל סיוע מקצועי.
התאמת אסטרטגיית הקידום לתחום העיסוק
אם יש משהו שאתם חייבים להבין, הוא שלכל סוג של בית עסק יש אסטרטגיית קידום שונה לחלוטין, מי שאופה עוגות בביתו ורוצה לשווק אותם, יעשה את זה באופן שונה לחלוטין ממי שפתח עסק של רואה חשבון, ומי שעוסק באינסטלציה לא יערוך את אותו הקמפיין כמו עורך דין, ולכן חשוב לתכנן היטב את האסטרטגיה השיווקית שלכם עם איש מקצוע מיומן אשר יידע להתאים בדיוק את קמפיין הפרסום והשיווק שלכם לצרכים ולרצונות שלכם, כדי לתרום כמה שניתן להצלחתכם. להלן מספר דוגמאות לשיווק אנשי מקצוע שונים:
- עורכי דין – קידום עורך דין ישים דגש על הניסיון, המוניטין, ההצלחות, הבקיאות והכישורים. הטקסט, הצבעים, הטקסטורה ישדרו יוקרה ושררה, וחשוב לשמור על סגנון כתיבה רציני וכבד ראש.
- קוסמטיקאיות ובעלות מכון יופי – קידום מקצוע זה יתמקד בתוצאות המרהיבות, בעור החלק, בציפורניים העשויות למשעי, וכדומה, הצבעים יהיו פסטליים ורכים, סגנון הכתיבה יהיה נשי ומעודן, והדגש יהיה על בילוי, פינוק, ספא ומרגוע.
- אינסטלטורים – אם בעבר אינסטלטור היה האדם שפותח סתימה בכיור, היום אינסטלטור מודרני הוא חצי פרופסור לתיקון כל דבר שקשור למערכות ביוב ומים וכולל גם שירותי איתור נזילות אל הרס, תיקון צינורות ומרזבים ללא הרס, שאיבה באמצעות ביובית, טיפול בשורשים בצנרת ועוד. עם כל כך הרבה שירותים, חשוב להדגיש את המיומנות, את המקצועיות, את ההכשרה המקצועית לכל תחום ותחום, את הרישיון לעסוק בתחומים אלו ועוד.
- איקומרס ( חנויות דיגיטליות ) – קידום חנויות דיגיטליות גם הוא דורש חשיבה רבה ותכנון מראש מאחר ויש תחרות עזה מאד בתחום. על מנת לקדם חנות דיגיטלית יש לוודא שחווית המשתמש של הלקוח היא מיטבית, שהאתר אינטואיטיבי ומאפשר כמה שפחות 'לחיצות' כדי לרכוש את המוצר, ועדיף ב'קליק אחד' אם זה אפשרי, ככל שהלקוח יחוש בטוח ובנוח בעת רכישה בחנות כך ייטב, ויש לדאוג לתחזוקה שוטפת של האתר, לוודא שמופיעים כל המוצרים שתרצו למכור ושיש עליהם מידע מספק לרכישה, וכי האתר נתפס כאמין ובטוח על ידי המשתמשים.
קידום אורגני וקידום ממומן
בעולם השיווק הדיגיטלי קיימות שתי שיטות עיקריות לקידום אתרים – קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (PPC) כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות, וכדי לאפשר לכל בית עסק חדש את מלוא עוצמת הקידום והשיווק מומלץ לשלב את שתיהן מאחר והן משלימות זו את זו:
- קידום אורגני – (SEO) מאפשר לקבל תוצאות ארוכות טווח ללא צורך בתשלום קבוע על קליקים. הקידום האורגני משפר את המוניטין והאמינות של האתר בעיני הלקוחות ומתאים לכל סוגי העסקים, במיוחד לעסקים שרוצים לבנות מוניטין חזק לטווח הרחוק דורש זמן וסבלנות, אך חשוב לזכור כי תוצאות משמעותיות נראות רק לאחר מספר חודשים, וכי הדבר מצריך עבודה מתמשכת ובלתי פוסקת על תוכן, אופטימיזציה וקישורים.
- קידום ממומן (PPC) – פרסום בגוגל, ביוטיוב וברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק ועוד ומאפשר תוצאות מיידיות – ניתן להגיע ללקוחות כבר מהיום הראשון. השיטה גם מאפשרת שליטה מלאה בתקציב ובקהלי היעד, מאפשרת התאמות מהירות לפי ביצועי הקמפיין, אך העלויות פר קליק עשויות להיות גבוהות, במיוחד בתחומים תחרותיים. אך החיסרון הגרוע מכל הוא שברגע שמפסיקים את הקמפיין – התנועה באתר נפסקת גם היא.
למה חשוב לקבל ייעוץ וליווי מקצועי?
תחום קידום האתרים הוא מורכב ודינמי ודורש הבנה מעמיקה במנועי חיפוש, אסטרטגיות פרסום ושיווק דיגיטלי. בעל עסק שאין לו ניסיון בתחום עלול לבצע טעויות שיעלו לו ביוקר, כמו בחירה לא נכונה של מילות מפתח, השקעה בפרסום לא ממוקד, או שימוש בטכניקות קידום לא עדכניות. ליווי מקצועי על ידי מומחה SEO או סוכנות דיגיטלית מסייע לעסק:
- לבחור את אסטרטגיית הקידום הנכונה בהתאם למטרות העסקיות.
- לחסוך זמן וכסף על ידי הימנעות מטעויות נפוצות.
- להשיג תוצאות מהירות ומדויקות באמצעות שימוש בכלים וניתוח דאטה מתקדם.
- לשמור על תוצאות יציבות לטווח הארוך, גם לאחר שהקידום הראשוני מסתיים.
קידום אתרים חדשים – הדרך שלך להצלחה
קידום אתרים לעסק חדש הוא צעד הכרחי לכל בעל עסק שרוצה להצליח בזירה הדיגיטלית. על ידי שילוב של קידום אורגני וקידום ממומן תוך התאמה לתחום העיסוק, ניתן להגדיל את החשיפה, למשוך לקוחות ולבנות מוניטין מוצלח.
עם זאת, כדי להבטיח שההשקעה תניב תוצאות מקסימליות, חשוב לפנות למומחים שיסייעו בתכנון והובלת תהליך הקידום בצורה חכמה ויעילה.