כבעלי עסקים ובכלל, כגולשים, אנחנו כל הזמן שומעים את המושג: ליד, לידים… אבל מה זה לידים בכלל ואם הם כאלה מבוקשים, איך אפשר להשיג מהם כמה שיותר…
ליד (Lead) זה בסך הכול הפנייה שהצלחתם להשיג עבור העסק שלכם, בין אתם מוכרים מוצרים או מספקים שירותים, ליד הוא הפניה שהעסק שלכם קיבל מלקוח פוטנציאלי במגוון דרכים, דרך פלטפורמות שונות.
כל ליד יכול להפוך למכירה ואז ניתן לומר שבוצעה המרה בזכות אותו הליד.
אפשר להשאיר פרטים כאן לבדיקת כמות ואיכות הלידים שאפשר להשיג לעסק שלך.
אז איך משיגים לידים? קיימות דרכים רבות להשיג לידים: דרך משפך שיווקי, דרך טופס יצירת קשר, דרך אתרים וקמפיינים אורגניים וממומנים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, ועוד.
למה כדאי לכל אתר לעשות קידום אתרים אורגני? כי קידום אורגני הוא קידום חיוני ליצירת לידים
אסטרטגיית קידום ליצירת לידים היא הבסיס של כל עבודת קידום אורגני של אתר.
תפקידו של מקדם אתרים מקצועי לזהות ולהיעזר בכל האלמנטים המרכיבים את אסטרטגיית קידום האתר, על ידי זיהוי: קהל יעד, תחומי עניין, מילות מפתח, רמת התחרות על כל מילת מפתח ויתרונות השימוש בכל מילת מפתח.
ניתן להשיג לידים על ידי תוכן איכותי המועלה בתדירות גבוהה לאתר ועל ידי יצירתיות באופטימזיציה של האתר כגון: ניצול מקסימלי וחכם של כותרות מטא, כותרות דסקריפשן, אלטים (הטקסט המצוות לתמונות) ועוד.
קידום אורנגי בגוגל הוא תהליך ארוך והדרגתי, לכן משך הזמן העלול לקחת לליד ראשון להגיע מקידום אורגני, יכול להגיע לעד 3 חודשים.
כל עסק שדורש ורוצה תוצאות בזמן קצר יותר, עלול להתאכזב וכל מקדם אתרים שמבטיח תוצאות במשך זמן פחות מזה, מבטיח הבטחות שווא ללקוח שלו.
מדוע? מכיוון שלזחלני גוגל לוקח זמן לסרוק את כל האתרים ואת כל השינויים שבוצעו בהם, על מנת העריך ולקבוע איזה אתר יקודם למעלה על פי איזה מילות מפתח, אלו שמקדם האתרים הטמיע באתר לפני כן.
אין זה אומר שאי אפשר להגיע לתוצאות בפחות זמן, אך נהוג ומקובל לתת תקופת חסד של כ-3-4 חודשים על מנת לראות האם התוצאות מגיעות.
מניסיון, התוצאות המשמעותיות מאד מגיעות אחרי 8-10 חודשים. כאשר מהחודש ה-3 ואילך התוצאות משתפרות בהדרגה. כמו כן, מדובר ברמת התחרותיות ובין היתר בתקציב הלקוח.
לבדוק לך את האתר בחינם?
- בדיקת התאמת האתר לקידום אורגני
- בדיקת איכות וכמות לידים אפשריים
- זיהוי זמנים להכפלת הכנסות באמצעות הקידום
התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:
איך הופכים גולש לרוכש: ליד > המרה > מכירה!
הסברנו מה זה ליד, נגענו קצת במה זה המרה (כאשר גולש שהגיע מליד כלשהוא ביצע פעולה כלשהיא באתר: הרשמה, רכישה וכו') ומכירה כולם יודעים מה זה… זו הסיבה שאנו רוצים להשיג כמה שיותר לידים, על מנת להפוך חלק מהם או את כולם בשאיפה, ללקוחות!
אבל לא פחות חשוב מהשגת לידים, זה להשיג לידים איכותיים. מה זה ליד איכותי? ליד איכותי הוא ליד מגולש בעל פוטנציאל רב יותר להפוך מגולש לרכוש. מה זה ליד לא איכותי?
נניח יש לכם חנות לממכר כפפות ושיגרתם מודעה ממומנת בקמפיין פרסום באינסטגרם.
לא שמתם לב למי אתם שולחים את המודעה והמודעה הגיעה לגולשים חסרי ידיים… ברור שבזבזתם תקציב על חשיפה לא רלוונטית…
טוב זו דוגמה קיצונית שמטרתה רק להמחיש את חשיבות איכות הלידים אבל בפועל בעלי עסקים מבזבזים תקציב רב על שיגור מודעות קידום ללא טירגוט מדויק, כלומר ללא מחקר מי קהל היעד, ללא הגדרה של גיל, מגדר, תחומי עניין, מקום מגורים וכדומה.
"ככל שתגדירו טוב יותר את קהל היעד שלכם, כך יגדל הסיכוי שתשיגו לידים יותר איכותיים "
אנו מדברים כאן על לידים שהושגו מקמפיין ממומן אך הכלל חל גם על קידום אורגני.
באחריות של מקדם אתרים מקצועי לבצע עבורכם מחקר מילות מפתח מקיף באינטרנט ולגלות אלו ביטויים הכי רלוונטיים עבור קידום האתר והעסק שלכם.
יכולת מקדם האתרים להבין אלו מילות מפתח וביטויים לשלב באתר והיכן, קובעת רבות לגביי מידת החשיפה, התנועה ואיכות הלידים שתקבלו, אך זה לא נגמר במחקר מילים:
בעלי עסקים רבים מכירים את זה שנכנסו הרבה לידים לעסק אבל רובם כלל לא רלוונטיים, לא אמיתיים, הטלפון שגוי, זה סתם גולש אקראי שעבר ולא ידע בכלל למה הוא משאיר פרטים וכדומה.
למקדם האתרים שלכם יש יכולת לשפר את איכות הלידים אך בנוסף עליכם לעשות את העבודה המוקדמת באמצעות חטיבת השיווק, הפרסום והמיתוג שלכם, על מנת ליצור מסר ברור וקל לזיהוי, כזה שלא יהיו מקום לטעויות לגביי מה העסק מספק, למי הוא מיועד וכדומה.
הנה שלוש דרכים לשפר את איכות המסר של העסק שלכם שיביאו לשיפור איכות הליד:
שם המוצר
אם תמצאו שם מוצר (או שירות) וסלוגן איכותיים לדבר שאתם מספקים, תוכלו לשפר את איכות הלידים שייכנסו אליכם.
למעשה באפשרותכם ליהנות פעמיים ממציאת שם מוצר איכותי ורלוונטי!
פעם ראשונה מכך ששם קליט עוזר ללקוחות שלכם לזכור אותו ולהתחבר אליו, ופעם שנייה: מכך ששם המוצר או השירות שלכם והסלוגן הקשור אליו, מכיל מילת חיפוש רלוונטית אליו, שעוזרת למקדם האתרים שלכם להטמיע ולקדם באתר.
לדוגמה: נניח יש לכם עסק לאינסטלציה, אתם אינסטלטורים: חובה ששם העסק יכיל את המילה אינסטלטור כי כך הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם ידעו ישר מה השירות שאתם מספקים וכך גם יהיה קל לקדם אתכם.
מקדם האתרים יבצע מחקר מילות מפתח וימצא את כל השילובים האפשריים הרלוונטיים לעסק שלכם ויקדם אותם בהתאם.
אם אתם עובדים למשל רק ברמת גן וגבעתיים, מין הסתם מקדם האתרים שלכם ישים דגש על קידום ביטויים המכילים את המילים: 'אינסטלטור', 'ברמת גן ו-'בגבעתיים' וימנע מלקדם מילות חיפוש כלליות מדי כמו: 'אינסטלטור' בלבד או קידום מילות חיפוש לא רלוונטיות בכלל כמו: 'אינסטלטור באילת' (אלא אם כן בא לכם לרדת לאילת ולעבוד קצת גם בחופשה שלכם…).
זוהי רק דוגמה פשוטה אחה הבאה להמחיש לכם את תפקידו וחשיבותו של מקדם האתרים. כמובן שיש עוד המון הסתעפויות ואפשרויות שאתם לא מכירים ומגוון שיטות קידום ודרכים שונות לאתר מילות מפתח נוספות, חלקן מילות מפתח בעלות זנב ארוך, כלומר ביטויים יותר ארוכים מאשר 'אינסטלטור ברמת גן' למשל, שאם תתפסו אותם, תוכלו לצמצם את התחרות עליהם וללכוד את הגולשים המחפשים את אותם ביטויי זנב ארוך!
לדוגמא: גולש מעוניין להתקין אסלה חדשה אז הוא ירשום: " אינסטלטור ברמת גן כולל התקנת אסלות" זהו ביטוי זנב ארוך שלא בטוח שבאמת יש גולש שמקיש ברזולוציה כזאת גבוהה אבל אם יש כזה גולש, מקדם אתרים מקצועי ימצא אותו ויכיל את ביטוי הזנב הארוך הזה במילות החיפוש שהוא מקדם כי הוא יודע שזה יביא לו בוודאות ליד ואולי מקדמי אתרים אחרים פספסו את הביטוי זה!
דף נחיתה / מיני סייט / אתר
המקום בו נוחת הגולש לאחר שפגש את המודעה שלכם, בין אם על ידי חיפוש פשוט בגוגל או כתוצאה מהגעה דרך הקלקה מעל מודעה ממומנת שהגיע אליו, חשוב ביותר על מנת להעביר את המסר, את תכונות המוצר וכמובן למה כדאי לגולש לרכוש דווקא אותו.
רוצים שאיכות הלידים שלכם תשתפר? שפרו את דף הנחיתה אליו מגיע הגולש.
שימו דגש על העיצוב, על הכותרות, על מיקום טופס יצירת הקשר ועל כל פרט אחר שיכול לסייע להעלות את חוויית המשתמש עבור הגולש שמגיע לדף הנחיתה שלכם.
ברגע שגולש רלוונטי יגיע לדף נחיתה עם מוצר רלוונטי שקולע בדיוק למה שאותו גולשי חיפש, אין סיבה שהוא לא ישאיר פרטים, הליד שלו יהיה איכותי כי הוא באמת מחפש את מה שיש לכם ותוכלו להפוך את הליד הזה למכירה אם תדעו איך להתקדם הלאה במשפך השיווקי שלכם ובמחלקת המכירות שלכם.
דף נחיתה איכותי לצד עבודת קידום אתרים מקצועית ומוצר איכותי, הם השילוב המנצח שישיג לכם יותר לידים ולידים יותר איכותיים על אותו תקציב פרסום או קידום שיש לכם.
רי-מרקטינג
כלי עוצמתי נוסף שיש בידיו של כל מי שעוסק שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני וממומן, זה רימרקטינג.
מה זה רימרקטינג? שיווק מחדש.
לידים שנכנסו אליכם או אפילו גולשים שלא השאירו פרטים אבל נכנסו לדף הנחיתה ומשום מה יצאו ממנו בלי להשאיר פרטים, הם יעדים אטרקטיביים עבורכם לנסות לשכנע אותם לשוב לדף או לאתר על ידי מודעות רימרקטינג בהתאמה אישית.
אם יש לכם את הכלים והיכולות להטמיע פיקסל מעקב באתר, תוכלו לנטר את כל מי שנכנס לדף ולהכניס אותו לרשימת הרי-מרקטינג שלכם.
תקראו לזה לידים פושרים כרגע אבל אם תיצרו עבורם מודעות מתאימות כמו: " ראינו שהתעניינת במוצר שלנו, קבל הטבה מיוחדת" תוכלו להפוך אותם להיות ללידים חמים ולקדם אותם להפוך לרוכשים.
יתרון נוסף של רי-מרקטינג הוא חיסכון בתקציב קידום כי כשיש לכם רשימת רי-מרקטינג היא בדרך כלל מצומצמת יותר אמנם, אבל במקום להוציא תקציב חדש בניסיון לתפוס גולשים חדשים שוב ושוב, מה שעולה יותר כסף, תוכלו להתמקד בלנסות להפוך את אלה שכבר התענינו, ללקוחות.
"תגיד לי בבקשה, כמה עולה לי ליד לעסק בתחום של מכירת מסכות קורונה?
אתם בוודאי מבינים כבר מהכותרת, שהעלות הממוצעת של כל ליד, נקבעת לפי רמת הביקוש וההיצע, לפי רמת התחרות, בהתאם לתחום ולנישה של העסק.
כמות התקציב שצריך להשקיע על מנת להשיג 'ליד' לעורך דין אינה כמות התקציב שצריך להשקיע על מנת להשיג ליד לאינסטלטור.
לכל תחום ולכל נישה יש את העלות הממוצעת שלהם ובהתאם לכך מקדם האתרים יכול לפעול מול קולגות ומתחרים בשוק.
אין טעם להשקיע פחות מדי או יותר מדי ולכן התייעצות עם מקדם האתרים מה התקציב, הכרחית וזו גם הסיבה שעלות קידום אתר של רואה חשבון למשל אינה דומה לזו של עלות קידום אתר של בונת ציפורניים למשל.
כמובן שכלקוח יכולים להשקיע כמה שבא לכם וכמה שיש ביכולתכם, אך אל תצפו לאותן תוצאות עבור עסקים שונים וזה מובן מאליו: עסק להשקעות נדל"ן למשל, יכול לשלם אפילו כ-100 שקלים עבור כל ליד, זו מכיוון שעסקת מכירה אחת מליד בתחום השקעות הנדל"ן יכולה להחזיר את ההשקעה פי כמה וכמה.
שורה תחתונה
כולם רוצים כמה שיותר לידים ולידים כמה שיותר איכותיים. מקדם אתרים איכותי יודע למצוא את שביל הזהב בין איכות לכמות ולהביא לכם מקסימום תוצאות במינימום תקציב.
איך הוא עושה את זה? על ידי ביסוס קמפיין הקידום שלו על מילות מפתח חכמות ורלוונטיות לעסק שלכם, על ידי קידום אתר איכותי, כזה שנטען מהר ולא מבריח את הגולש עוד בטרם נכנס אליו, על ידי קידום תוכן איכותי באתר, בניית קישורים חיצוניים ופנימיים איכותיים, שיפור חוויית המשתמש ועוד גורמים שמרכיבים את מלאכתו של מקדם האתרים.
יש לכם כבר אתר שלא מקבל מספיק תוצאות? רוצים להשיג לידים נוספים או לידים איכותיים יותר על ידי קידום אורגני מקצועי ועל ידי דרכי שיווק נוספות לקידום האתר שלכם? דברו איתי!
מוזמנים לקבל מידע נוסף ללא עלות וללא התחייבות וקבוע עימי פגישת היכרות לבחינת קידום האתר שלכם! חייגו עכשיו או השאירו פרטים כאן ואחזור אליכם בהקדם עם פרטים נוספים ותשובה לכל שאלה שעולה לכם כולל הצעת מחיר הולמת לקידום האתר שלכם!
גלשו עוד באתר למציאת עוד מדריכי קידום ושיווק דיגיטלי ותיהנו מעוד טיפים ומידע חשוב בתחום קידום האתרים, קידום ממומן, קידום אורגני, קידום ברשתות החברתיות ועוד!
אהבתם את התוכן? שתפו! להתראות ובהצלחה!