קידום אתרי חנות (איקומרס) היא משימת קידום לא מורכבת אבל כן דורשת ניסיון. בשונה מאתרי לידים בהם צריך לדאוג בעיקר למבנה, תוכן איכותי, חווית משתמש ועוד פעולות, קידום אתרי חנות עובד אחרת.
לאתרי חנות יש כמה אופטימיזציות שיש לשים עליהן דגש: עמוד מוצר ותהליך רכישה.
מרכיב נוסף וחשוב מאד הוא קידום אתרים טכני ובעיקר נושא הסכמות.
מתקדמים ידעו לשלב גם אופטימיזציית CRO.
נתחיל ונאמר למה כדאי לכם לקדם את החנות שלכם, כמובן אשתף על סדר גודל של מחירים, ולאחר מכן – המדריך שייקדם לכם את החנות עצמאית.
אז איך מחברים הכל לקמפיין קידום אתרים אחד?
למה כדאי להשקיע בקידום אתרי חנות (eCommerce SEO)
אני והצוות קידמנו ומקדמים אתרי חנות וידענו לספק את הסחורה. כמעט כולם היום, וכמעט בכל גיל, רוכשים באינטרנט. מדובר בפוטנציאל אדיר לכל בעל חנות פיזית או שלא. חנות אונליין לבד יכולה לפעול כמו רשת חנויות פיזיות.
הנה למה כדאי, ולדעתי גם חובה, לקדם אתרי חנות:
- יציבות וזמינות – קידום אתרים הוא לתמיד וללא תשלום לפלטפורמה מסויימת. מדובר על ייצוב החנות לקהל היעד שלכם 24/7.
- בניית מותג – קידום בונה את החנות, והופך אותה למותג אמין בעל מוניטין בתחומה. עם שירות טוב, תיתכן גם דומיננטיות.
- יתרון תחרותי – קידום אורגני מוצלח מציב את החנות שלך בעמדת יתרון מול מתחרים. זה במיוחד חשוב בנישות תחרותיות, שבהם נוכחות חזקה בחיפוש היא קריטית.
- שיפור חווית המשתמש: אסטרטגיית SEO טובה כוללת גם שיפור של חווית המשתמש באתר, מה שמוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר ולנאמנות לקוחות מוגברת.
- מדידה וניתוח מדויקים: SEO מאפשר מעקב וניתוח מדויקים של ביצועי האתר, מה שמאפשר קבלת החלטות מבוססות נתונים ושיפור מתמיד.
- הזדמנויות: מחקר מילות מפתח מקיף משקף גם הזדמנויות חדשות בשוק ומגמות שונות.
- אנחנו בשנת 2024: המוני חיפושים היום, שגדלים כל הזמנים, מובצעים במובייל. SEO מבטיח שהחנות שלך נגישה ובולטת עבור גולשים בכל המכשירים.
- ROI גבוה, כסף ומכירות: בסופו של דבר, קידום אורגני מוצלח מספק החזר השקעה (ROI) גבוה יותר לאורך זמן בהשוואה לצורות פרסום אחרות.
אני כותב את זה מניסיון ומדעה מקצועית. אחרי שהבנתם את זה, כנראה שהשאלה הבאה החשובה שלכם היא: המחיר.
בואו נדבר על זה.
מחיר קידום אורגני לאתרי חנות
זה כמובן משתנה בהתאם לתחרות ולתיאום הציפיות. אז אעשה לכם סדר בהערכות הבאות:
- המחיר לקידום אתרים בתחרות נמוכה- החל מ-3,500 ש״ח.
- המחיר לקידום אתרים בתחרות בינונית – החל מ-5,000 ש״ח.
- המחיר לקידום אתרים בתחרות גבוהה – החל מ-6,500 ש״ח.
נישות לדוגמא לאתרי חנות בישראל |
||
תחרות נמוכה |
תחרות בינונית | תחרות גבוהה |
חומר גלם לתכשיטים |
מוצרי קוסמטיקה טבעיים |
ריהוט לבית |
אביזר ספציפי |
חנות לחיות מחמד |
מוצרי אלקטרוניקה |
טיפוח לזקן ולשפם |
ספרים |
מוצרי תינוקות |
משחקים מסורתיים | ריהוט גן | אופנה ואקססוריז |
שימו לב, אלו רק דוגמאות וייתכן שבמחקר שוק בעת בדיקת הנישה תתגלה תחרות גבוהה או נמוכה יותר. הטבלה היא כדי לתת אינדקציה מחיר קידום אתרים ועזרה בקבלת החלטות.
קידום אתרים לאתרי סחר: יש לתת דגש על אופטימיזצייה
כאמור, יש כמה אופטימיזציות בקידום אתרים לאיקומרס, והם סופר חשובות.
1# אופטימיזציית עמוד מוצר
עם ניסיון רב בקידום אתרי סחר, אני יכול להעיד שאופטימיזציית דפי מוצר היא אחד האלמנטים הקריטיים ביותר להצלחת קידום אורגני באתרי חנות . דפי מוצר הם מהות אתרי הסחר. אופטימיזצייה נכונה של דפי מוצר לא רק משפרת את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש, אלא גם מגדילה את הסיכוי להמרה ומשפרת את חווית המשתמש הכוללת. בנוסף, עם עדכוני גוגל האחרונים – יש דגש על איכות תוכן ומידע נקי והחשיבות של דפי מוצר מצויינים רק גדלה.
במדריך הזה אני מראה איך תוכלו לקדם כל אתר בעצמיכם.
הנה מה שעמוד מוצר צריך להכיל על מנת להיות מותאם למנועי חיפוש ולגולש ברמה גבוה:
- תיאור מוצר ייחודי ומפורט – תיאור המוצר חשוב מאד, מומלץ לתאר את כל המאפיינים של המוצר ולכסות כל מה שהגולש צריך לדעת, ולהוסיף על זה ערך מוסף.
- שימוש במילות מפתח רלוונטיות – שלבו מילות מפתח רלוונטיות וקשורות בתוכן, בכותרות, בתיאור וכו׳.
- תמונות איכותיות – סופר חשוב שהתמונות בעמוד מוצר יהיו אמיתיות ולא ממקור חינמי, יהיו מגוונות ואיכותיות. כמובן, לוודא תגיות אלט. תוספת של וידיאו מצויינת לשיפור יחסי ההמרה.
- מבנה – פה יש כמה:
- בעמוד מוצר ובכל אתר, לוודא שיש סדר היררכי נכון בכותרות, סדר הגיוני בהנגשת התוכן ותוכן קל לקריאה (readability).
- החלק העליון של העמוד ישלב: כותרת מלאה, שם המותג, שילוח, זמינות, תמונות, מחיר, ניקוד (rating), תיאור ראשוני ונקודות חשובות.
- תגיות מטא – וודאו שאין כפילות בתגיות המטא והעמוד בעל תוכן ייחודי.
- שימוש בסכמת מוצר – הטמיעו סכמת מוצר תקינה בעמודי המוצר באופן גורף.
כך ניראה עמוד מוצר לאחר אופטימיזצייה:
חשוב מאד: אופטימיזצייה לעמוד מוצר בקידום אתרי חנות, צריכה קודם כל להיות עבור מובייל!!
לדוגמא:
#2 אופטימיזציית תהליך רכישה
כל אתר חנות חייב לבצע את האופטימיזצייה הזו בצורה ממושכת, כל כמה זמן, ועד הגעה ליעדים.
אופטימיזציית תהליך רכישה משפיעה ישירות על שיעורי ההמרה ועל חווית המשתמש.
אני יכול להדגיש שגוגל מתייחס לחווית המשתמש כפקטור דירוג , ותהליך רכישה מספר הרבה על חווית המשתשמ באתר. מעבר לפקטור דירוג, המטרה של האופטימיזצייה היא לשפר את יחסי ההמרה עצמם בכדי להקל על הגולשים לרכוש, לעבור תהליך נעים, ובסופו של דבר להגדיל את הרווחים – מאותה תנועה.
הנה הנקודות העיקריות לאופטימיזציית תהליך הרכישה:
- צמצום התהליך עד לרכישה מלאה – הגולש צריך לעבור תהליך קצר ומלא. לא לעייף אותו במסע קליקים בין עמודים למטרות שונות. צמצמו את התהליך על ידי איחוד עמודים ורכישה כאורח (ללא חובה התחברות). במקרים ספציפים – אפשר אפילו לשקול עמוד רכישה אחד (one-page checkout)
לדוגמא עמוד מותר בדסקטופ: - שיפור מהירות טעינת האתר והצגת הדפים. אפשר להשתמש ב-לייזי לואדר (lazy loader), לבצע אופטימיזצייה לתמונות, ולשקול CDN כמו Cloudflare.
- אפשרויות תשלום מגוונות – תנו אופציות פופולאריות ונוחות לגולשים.
- עיצוב ברור ונקי – הגולשים צריכים להבין בדיוק מה עליהם לעשות כדי להתקדם בתהליך, איזו פרטים להשאיר כחובה ואילו כזכות ועוד. ככל שיהיה פשוט ונוח לשימוש, כך אחוז הנטישה יפחת.
לאחר שהשלמתם את השלבים האלה ב-100%, נותר לעקוב ולשפר על ידי הפעולות הבאות:
- מעקב אחר שיעורי הנטישה בעגלה.
- חיבור מפות חום כמו Clarity ו-Hotjar.
- הטמעת A/B טסטינג לאלמנטים שונים.
קידום אתרים טכני לאתרי חנות
SEO טכני מתמקד בשיפור כל ההיבטים הטכניים של האתר המשפיעים על מנועי החיפוש.
מבנה
שיקול טכני חשוב ב-SEO לכל אתר סחר הוא תכנון המבנה לפני בנייתו או שינוי במידה הוא גם בנוי. למה כדאי לשים על זה דגש? 3 נקודות:
- תורם לזחלנים של גוגל לאתר את כל דפי המוצרים והקטגוריות שלך.
- מקל על הגולשים למצוא מוצרים.
- משפר את הפייג׳רנק (PageRank) בכל האתר.
כדי לבצע אופטימיזציית שכזו, יש לארגן את האתר באופן שמאפשר לגולשים להגיע לכל מוצר מדף הבית שלך במספר קליקים בודדים. כלומר, מרחקי הלחיצה הם קצרים.
Sitemap.xml
מפת אתר (Sitemap) היא קובץ הכולל רשימה של כל הדפים באתר שלך כולל דפי מוצרים וקטגוריות.
היא צריכה להיות מונגשת לגוגל. במידה ולא תהיה מונגשת, גוגל יסרוק לבחירתו, ותקציב הסריקה של האתר מתבזבזת ללא חשיבות = פגיעה ב-SEO.
מפני שאת סחר הם ברובם גדולים מאד, המטרה של מפת האתר הזו להנגיש למנועי חיפוש לסרוק ולאנדקס את האתר ביעילות מידע מובנה של הדפים ,תדירות העדכונים והחשיבות (היחסית) של כל דף.
מבנה ה-Sitemap.xml צריך להכיל את המפות הבאות:
- post-sitemap.xml – תכיל את כל הפוסטים (כתבות מידע) שבתוך הבלוג.
- page-sitemap.xml -תכיל את כל העמודים (אודות, מדיניות, שאלות ותשובות, וכו׳).
- category-sitemap.xml – תכיל את הקטגוריות של הפוסטים (בלוג).
- product-sitemap.xml – תכיל את המוצרים.
- product_category-sitemap.xml – תכיל את קטגוריות המוצרים.
אם האתר מבוסס וורדפרס (WordPress), Yoast ו-RankMath יבצעו את זה עבורכם.
עדיין, יש לוודא שהיא נגישה על ידי שליחה לגוגל דרך כלי מנהל האתרים (Google Search Console).
Schema Markup
סכמות הם יותר מרכיב חלקי מאופטימיזציית On-page מאשר קידום אתרים טכני, אבל עדיין – נגדיר אותה כאן כחלק חשוב מאד.
כאמור, לעמודי מוצר יש סכמה שחייבת להיתווסף לקוד: Prodcut.
תוצאה של עמוד מוצר עם סכמה ניראת הרבה יותר טוב, ולכן יכולה לשפר משמעותית את ה-CTR.
דוגמא לעמוד עם סכמת product:
דוגמא לעמוד ללא סכמת product:
קידום אתרים לחנויות ב-Google Merchant Center
קל להבין כמה חשיבות קריטית יש ל-Google Merchant Center (GMC) בקידום אתרי חנות. מדובר בכלי רב-עוצמה שמשחק תפקיד מפתח באסטרטגיית SEO כוללת לחנויות.
האינטגרציה של GMC עם מאמצי SEO מאפשרת לחנויות מקוונות להגדיל את נראותן באופן משמעותי בתוצאות החיפוש של גוגל. באמצעות הגשת feed מוצרים מדויק ומעודכן ל-GMC, אתרי חנות יכולים להופיע בתוצאות החיפוש העשירות, כולל Google Shopping, קרוסלת מוצרים, ותוצאות חיפוש ויזואליות.
זה לא רק מגדיל את התנועה האורגנית, אלא גם מושך גולשים עם כוונת רכישה גבוהה יותר.
בנוסף, אופטימיזצייה נכונה של feed המוצרים ב-GMC יכולה לשפר את הדירוג האורגני של דפי מוצר ספציפיים ע״י עקביות בין המידע ב-GMC לבין התוכן בדפי המוצר באתר, שמחזק את הרלוונטיות והאמינות בעיני גוגל.
חשוב לציין שהשימוש ב-GMC מאפשר גם גישה לנתונים ותובנות חשובים על ביצועי המוצרים בחיפוש, מה שיכול לבסס את אסטרטגיית ה-SEO הכוללת ולסייע בזיהוי הזדמנויות לשיפור.
כלי SEO שיעזרו למקדמי אתרים או לקידום עצמי
- 4 Google Analytics – ניתוח נתונים, ניתוח התנהגות הגולשים, הטמעת גולים והסקת מסקנות
- Google Tag Manager – הקמת איוונטים חשובים בכדי לדעת לשפר ולעשות אופטימיזציות, בנוסף, לממשק את גוגל אנליטיקס כדי לייצא דוחות מקיפים.
- Clarity/Hotjar – מפות חום שמקליטות את הסשנים של הגולשים, ובעזרתן ניתן לבדוק קשיים בניווט, בהליך הרכישה, וכדומה. משפר את ייעילות האופטימיזצייה.
- Ahrefs – מחקר מילים, מחקר מתחרים, מעקב דירוגים.
- Google Search Console – כל הצד הטכני (Settings > Crawls) של גוגל והאתר, מעקב אחר תנועה אורגנית בלבד, טרנדים ועוד.
- Google Trends – בדיקת טרנדיות לנישה שלכם למוצרים חדשים, רעיונות ושיפורים.
בהצלחה!