מה זה E.E.A.T: על מקצועיות, מומחיות, סמכות ואמינות

אפשר לומר שהבנה ויישום של אופטימיזציית E-E-A-T היא מרכיב להצלחה בקידום אתרים. זאת המסקנה שאני מגיע אליה, במיוחד בנישות רגישות יותר.

במאמר אסביר מהו E-E-A-T, מדוע הוא כה חשוב, וכיצד תוכלו ליישם אותו באתר שלכם כדי לשפר את הדירוג האורגני שלכם בגוגל.

אז מה זה E.E.A.T?

E-E-A-T הוא ראשי תיבות של Experience (ניסיון), Expertise (מומחיות), Authoritativeness (סמכותיות), ו-Trustworthiness (אמינות).

המונח ייצא לאור לאחר עדכון גדול בנושא, והרחבה של הקודם שלו: E.A.T. כאשר ה-E הנוסף מגיע לייצג את חשיבות הניסיון האישי של הכותב באתר. בקידום אתרים לעורכי דין מדובר באופטיציזייה ומרכיב חשוב מאד!

הקריטריונים האלו נועדו לשמש את גוגל כשותף לפקטור דירוג, ואלו משמשים כמעריכי איכות אנושיים לבחינת תוצאות החיפוש. חשוב להבין שE-E-A-T אינו גורם דירוג ישיר, אלא מערכת הערכה שמשפיעה על כך.

למה זה חשוב כ׳כ?

כמקדם אתרים, אני רואה שוב ושוב כיצד אתרים המדגימים רמה גבוהה של E-E-A-T מצליחים להשיג ולשמור על דירוגים גבוהים לאורך זמן. הסיבה לכך היא שגוגל מעוניינת להציג למשתמשים את התוכן האמין והמועיל ביותר.

בפוסט הקודם כתבתי על E-E-A-T וכמה הוא חשוב במיוחד עבור נושאי YMYL (Your Money or Your Life), כלומר נושאים העשויים להשפיע על בריאות, כספים, או איכות חיים של המשתמשים. עם זאת, הוא רלוונטי לכל סוג של תוכן.

5 פעולות קריטיות לאופטימיזציית E.E.A.T אפקטיבית

את הרשימה הבאה אנחנו מיישמים גם בארה״ב וגם בישראל. בסוף המאמר יש קובץ מאובטח כמובן, חינמי ולהורדה המכיל למעלה מ-50 משימות לביצוע אופטימיזצייה מלאה.

#1 הטעמת הניסיון המקצועי באתר

  1. תיבת מחבר – הציגו את הביו של הכותב תוכן/בעל האתר שמדגישות את הניסון המקצועי בתחום.
  2. תוכן עם ניסיון – שלבו בתוכן שלכם דוגמאות, שתפו מהניסון שלכם, מקרי עבר וכדומה.
  3. הטמיעו בעמודי הצוות ואודות סרטונים, שתפו בתעודות.

#2 הטמעה מומחיות באתרים

  1. פרסמו תוכן מעמיק ומפורט המדגים ידע נרחב בתחום.
  2. ציטטו מקורות מוסמכים ומחקרים עדכניים, שתפו לינקים חיצוניים לאתרים בלי סמכות גבוהה.
  3. הציגו הסמכות ותארים רלוונטיים של הצוות שלכם.

#3 הטמעת סמכות באתרים

  1. בנו פרופיל קישורים איכותי מאתרים מובילים בנישה שלכם.
  2. פרסמו מאמרים אורחים באתרים מובילים בתעשייה.
  3. פרסמו מאמרים באתרי חדשות גדולים – וקשרו בחזרה מהאתר שלכם אליהם!

4# הטמעת אמינות

  1. הציגו מדיניות פרטיות ותנאי שימוש ברורים.
  2. הקפידו על שקיפות מלאה לגבי בעלי האתר והצוות.
  3. טפלו והציגות ביקורות של לקוחות באופן מקצועי וגלוי

#5 פעילות המותג ברשתות חברתיות

פעילות בסושיאל יוצרת אותות חברתיים שגוגל מתייחסת אליהם בהערכת E-E-A-T.

זה מחזק את הפרופיל הדיגיטלי של המותג, תורם לבניית קישורים טבעיים, ומשפר את הנראות בחיפוש.

הרי סביר להניח שמותג בתחומו יהיה פעיל בכל הרשת, וכך גם ייכנס לתודעת לקוחות הקצה שלו.

חדש וחשוב: E-E-A-T ותוכן בעידן ה-AI

האמת שאני עד לשינויים המהירים שהבינה המלאכותית מביאה לתחום קידום אתרים. חשוב להבין שגוגל מדגישה את חשיבות התוכן המקורי והאיכותי. שימוש ב-AI לייצור תוכן אינו אסור, אך חייב להיעשות בזהירות ובפיקוח אנושי.

המלצתי היא להשתמש ב-AI ככלי עזר ליצירת תוכן, אך לא כתחליף למומחיות אנושית. וודאו שכל תוכן שנוצר בעזרת AI עובר עריכה ושיפור על ידי מומחה אנושי בעל ניסיון אמיתי בתחום.

שימו לב, גוגל לעולם לא אמרה שהיא לא אוהבת תוכן AI. אפשר לכתוב עם AI בצורה אחראית, שלא פוגעת לכם בערך של התוכן, בגולש ובמומחיות.

מתי כן לפסול AI? אך ורק בנישות שהם YMYL, זו דעתי לפחות.

בהצלחה!

קחו בחינם את הצ׳קליסט המלא שלנו בסוכנות לאופטימיזציית E.E.A.T מלאה :

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_055eXz-ZSjVf-kD29FS6m0Ha-BOdTnYbwK-o1Mwxf0/copy?usp=sharing

לאן תירצו לחזור במאמר?

אהבתם? שתפו לחבר!
לבדיקת פוטנציאל ושיחת ייעוץ חינם, השאירו פרטים

מאמרים מומלצים