אחת הבעיות של רופאים פרטיים היא לא במקצועיות שלהם, אלא ביכולת שלהם למצוא לקוחות חדשים.
כמו בכל תחום, גם בתחום הרפואה יש תחרות גדולה בשוק, והיום, עם המעבר הכמעט מוחלט של פרסום לדיגיטל, כל רופא חייב שתהיה לו נוכחות חזקה באינטרנט, ברשתות החברתיות ובאתרים הרלוונטיים.
אתר הבית של הרופא חייב להיות בנוי כהלכה ולספק לגולש חווית גלישה אמינה, מהימנה ואיכותית. רופאים צריכים היום לא רק לשכלל את יכולותיהם המקצועיות בתחום אלא גם לשדרג את יכולותיהם הדיגיטליות לקידום האתר שלהם ושמם הטוב ברשת.
אנו כאן בשביל לדאוג שזה יקרה.
קידום אתרים לרופאים
קידום אתר מתחיל בבניית אתר איכותית.
קשה מאוד לקדם אתר שאינו בנוי כמו שצריך ולכן הדבר הבסיסי שכל בעל מקצוע חייב להבין הוא, שהאתר שלו חייב להיות בנוי בצורה נכונה ולהתאים לכל הכללים שהכתיבו מנועי החיפוש על מנת שהאתר יוכל להתקדם בתוצאות החיפוש.
מה זה אתר שבנוי כמו שצריך? אתר בעל מבנה הגיוני, אתר מסודר עם מפת אתר תקנית, היררכיה נכונה, תכנים רלוונטיים ועוד.
אתר הבנוי טוב צריך להיטען באופן מידי, לא יותר מכמה שניות ולהתאים לכל המסכים, לדסקטופ ולמובייל.
רק לאחר שיש לכם אתר בנוי הייטב מהיסוד, אפשר להתקדם ולקדם אותו.
הנה 5 האלמנטים החשובים ביותר שמרכיבים קידום אתרים לרופאים:
אפיון
מלאכתו של בונה ומקדם האתר מתחילה במה האתר צריך לספק.
אתר איכותי הוא אתר ששלב האפיון שלו דאג לזקק את המסרים השיווקיים שלו, לבנות אסטרטגיה שיווקית ולבטא בצורה המקצועית והטובה ביותר את הייחודיות של העסק עבורו הוקם האתר. באותה מידה גם מקדם האתרים נדרש לאפיין את העבודה בטרם הוא ניגש לבצע אותה.
כאשר מדובר באפיון ובקידום אתר לרופא, צריך להבין מה תחום ההתמחות של אותו רופא, מה קהל היעד ומה היתרון היחסי והגורם שמבדל אותו מהשאר.
אם אין כזה, צריך למצוא כזה ולהיעזר בכל כלי שיש בארגז הכלים על מנת להביא לידי ביטוי באתר ובעבודת הקידום האתר את העובדה שמדובר ברופא מקצועי, אמין ומוסמך לטיפול בתחום בו הוא מקודם, ללא יוצא מין הכלל.
מחקר שוק ומחקר מילות מפתח
אבן יסוד מרכזית וחשובה בעבודתו של כל בונה ומקדם אתרים היא עבודת המחקר.
חקר שוק מקיף כולל את תחום העיסוק של הרופא, הנישה הרפואית, הלקוחות, המתחרים וכל אלמנט אחר הקשור לתחום.
על מקדם האתר להבין אלו מילות חיפוש רלוונטיות ומבוקשות יותר מצד הגולש, מה הטרנדים בתחום ואלו ביטויים יכולים לגרום לאתר הרופא להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות עבורן.
מחקר מילות מפתח ומחקר שוק הם שני גורמים סופר חשובים שביצוע מדויק שלהם יכול לעזור הן לאיתור לקוחות פוטנציאליים והן לחסוך תקציב על טירגוט מדויק של קהל היעד ולא פיזור הכסף על קהל לא רלוונטי, מחלות לא רלוונטיות למשל וכדומה.
תוכנית פעולה
לאחר שלב האפיון ושלב חקר השוק בונה האתר ומקדם האתר נדרשים ליצור אסטרטגיה ותכונית פעולה מקיפה שמטרתה לבטא את תוצאות המחקר ולבנות את האתר בהתאם לאיפון שהתקבל.
קידום אתרים לרופאים אינו שונה בפן הזה מקידום בעלי מקצוע אחרים אך הוא דורש מקצועיות והכרת התחום על ידי מקדם האתר, ניסיון בעבודה עם רופאים ויכולת לקדם את האתר על סמך תוכנית הפעולה שיצר.
איך? בעזרת מילות המפתח הנכונות ותוכן איכותי.
תוכן איכותי
זהו המלט ממנו יוצרים את הבטון.
תוכן איכותי הוא האלמנט החשוב ביותר בקידום אתר של כל בעל מקצוע, לרבות רופא.
בארגז הכלים של מקדם האתרים יש כלים נוספים כמו בניית מערך קישורים וקידום האתר on site ו-off site אבל לתוכן יש את המרכיב המכריע ביותר ביצירת רושם טוב אצל הגולש, בין אם הוא רופא או כל בעל מקצוע אחר.
במקרה של קידום אתרים לרופאים יש חשיבות גדולה למקורות המידע ולאמיתיות התוכן כמובן. מסיבה זו מקדם אתרים של אתרי רופאים לא יכול להעלות כל תוכן שמצא ברשת ועליו לקבל ייעוץ מקצועי ואישור לכל מקורות המידע.
קידום אתרים לרופאים מצריך אחריות גדולה ועמידה בכל התנאים הרגולטוריים המחמירים, הן במקצוע הרפואה והן בקידום אתר של רופא.
לשם כך דרוש מקדם אתרים בקיא בחומר שיודע מה מותר ומה אסור להעלות לאתר של רופא וכיצד ניתן להתגבר על מכשולים האלה בכל זאת בלי לעבור על הכללים ולפרסם בצורה המקצועית ביותר את אותו רופא, עבורו נבנה האתר.
קידום עם תוצאות
קידום אתרים לרופאים זו משימה לא פשוטה הן בשל התחרות בענף והן מכיוון שישנן הגבלות על פרסום בתחום הרפואה שמקדם האתרים צריך להתגבר עליהן בחוכמה.
בשורה תחתונה כל עבודת קידום צריכה להיות מכוונת מטרה. המטרה במקרה של קידום אתר לרופא, בכל עבודת אחרת זה להביא תוצאות.
מה זה תוצאות? לידים, הרשמות, מכירות.
לייצר יותר טראפיק לאתר והעלות אותו בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. על מנת להשיג את המטרה צריך ראשית כל להיות אתר בנוי הייטב ולאחר מכן מקדם אתרים שיודע מה הוא עושה.
בתמונות: בצד הימין, תוצאות אורגניות לרופא שיניים. בצד שמאל, השלמת ביטויים של גוגל לחיפוש רופא שיניים.
3 טיפים לכל רופא המעוניין לקדם את עצמו ברשת:
1. אתר
אם לסכם את כל מה שנכתב עד עתה, כל בעל עסק ובמיוחד רופא חייב להבין שאתר איכותי הוא הבסיס למשיכת לקוחות.
האתר צריך להיות בנוי נכון לפני שהוא מקודם ותפקידו של מקדם האתר והיעזר בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לקדם את האתר על הצד הטוב ביותר לרבות העלאת תוכן מקצועי בתדירות גבוהה, החלפת קישורים, אופטימיזציית האתר ועוד.
2. נישה ובידול
בעולם תחרותי, במיוחד בתחום הרפואה ועם השתלטותן של קופות החולים על השוק, קשה מאוד לרופאים פרטיים לבלוט.
כמובן שאי אפשר לקנות ניסיון של רופא אלא בזמן ורופאים צעירים וחדשים בתחום מתקשים אף יותר.
יחד עם זאת בעידן הדיגיטלי נוצרה הזדמנות בלתי חוזרת לרופאים הצעירים לבנות אתרים מושכים ואיכותיים, בוודאי שכאשר צרכן הקצה מחפש היום רופא פרטי בגוגל.
אתר כזה ימשוך אותו להיכנס אליו ולגלוש בו רק אם יהיה אתר איכותי ומיוחד עם קו עיצובי מסוגנן המבוסס על אפיון טוב ותכנים איכותיים.
3. הסיפור האישי
הרשת מוצפת היום בתכנים שיווקיים ולצרכן הקצה כבר אין סבלנות לקלישאות וסיסמאות ריקות מתוכן.
הרשתות החברתיות ותוכנית הריאליטי הבהירו לכולנו שהמותגים שעובדים הכי טוב, הם אלו שיצרו הזדהות ורגש אצל הגולש.
זה נשמע אולי לא קשור לכאן אך דווקא בתחומים כמו רפואה, משפטים וביטוח, בהם האלמנטים האלה חסרים ללא ספק, יש מקום לבעלי מקצוע חדשים ונועזים שיוצאים מאזור הנחות, יוצאים מהקופסא ומתחברים ללקוחות מהמקום הכי אמיתי ונקי שיש.
בסופו של דבר זה מה שכולנו מחפשים.