לא רבים שמים לב, אבל במילה אופטימיזציה מסתתרת המילה 'אופטימי…'
אם נחבר את זה לנושא העיקרי של המאמר: 'אופטימיזציה באתרי אינטרנט', הריי שתפקידה של האופטימיזציה הוא לשפר את הקיים.
ככל שתשפרו את הקיים, כך גם איכות האתר שלכם תשתפר, דירוג האתר שלכם יעלה ויותר גולשים יגיעו אליו וירצו להישאר בו יותר זמן ואולי אף ירכשו דרכו בזכות התוכן שלכם והאופטימיזציה שעשיתם!
בקיצור: מי שעושה אופטימיזציה יכול להיות אופטימי לגביי סיכויי הצלחת האתר…!
"תייג אותי אחי" – תגיות מטא : מטא טייטל, מטא דיסקריפשן ועוד
האשטגז ותגיות מוכרים יותר מהאינסטגרם והרשתות החברתיות אבל הן גם הבסיס של כל עבודת קידום אתרים איכותית.
התגייות עוזרות לזחלני גוגל בסריקתם לזהות את הטקסט ואת מילות המפתח שהטמעתם במטא טייטל (הכותרת) ובמטא דיסקריפשן (התיאור).
טקסט איכותי, רלוונטי ומהודק יכול לעשות את כל ההבדל בין גולש מקליק לגולש מקליק אבל על תוצאות חיפוש של מישהו אחר…
תגיות הכותרת והתיאור הן גם בדיוק הטקסטים המופיעים בגוגל עבור החיפוש שהקיש הגולש כך שלמעשה הן הדבר הראשון שהגולש יראה כאשר הוא מחפש משהו בגוגל ונפתחות בפניו כל תוצאות החיפוש.
קלעתם ודייקתם בתגיות, העליתם את הסיכוי להקלקה דווקא על תוצאות החיפוש של האתר שלכם!
תמונה להמחשה: בריבוע האדום – תגית מטא טייטל (הכותרת), החץ מכוון לתגית מטא דיסקריפשן (התיאור).
מבנה URL – כל פרט חשוב: אתר איכותי חייב גם URL איכותי
שם הדומיין ומה שבא אחריו חשובים לגולש הן מבחינת אסתטיות והם מבחינת זיכרון כי כאשר ה-URL שלכם מסודר ולא מקושקש, קל יותר לגולש לזכור את כתובת האתר ואולי להבא הוא פשוט יקיש את ה-URL כדי למצוא אתכם.
מעבר לכך היישום המרכזי שלו הוא מציאת מיקום האתר על השרת, ולכן חשוב שהוא יבנה בצורה נכונה ויהיה תקין גם לגולש וגם לבונה ולמקדם האתר, למנועי החיפוש ולמערכות הקידום האוטומטיות.
המלך הוא התוכן… – (רגע, זה לא ההפך?)
אין צורך להסביר מדוע תוכן הוא הבסיס להצלחה של כל אתר וכל דבר: הריי הקלישאות הידועות לגביי חשיבות התוכן לא היו הופכות קלישאות אם הן לא היו נכונות…
אך מעבר לאיכות התוכן יש עוד כמה פרמטרים שהתוכן צריך לקיים:
1. אורך הטקסט
לא רק האיכות אלא גם הכמות.
האלגוריתם של מנועי החיפוש מתחשב גם בכמות המילים ובאורך הטקסט באתר.
ההנחה היא שמי שיש לו יותר תוכן באתר, סיכוי גבוה יותר שהאתר שלו באמת יותר איכותי.
2. רלוונטיות
לא מספיק שיהיה רק הרבה תוכן באתר.
איכות התוכן כמובן חשובה אך לא פחות חשובה הרלוונטיות של התוכן.
למשל אם יש לכם אתר למכירת לגרביים והעליתם אחלה מאמר על 'שקיעת החמה בתאילנד' יכול להיות שתגרמו לבאג רציני ברובוטים של גוגל שלא יבינו מה הקשר…
3. עומק
נדמה שאנחנו בונים פה שידה או מתכננים בית: אורך, עומק…
שמדובר בתוכן, המשמעות היא להעלות כזה איכותי שבאמת ייתן לגולש ערך מוסף ויגרום לו באמת לקרוא את המאמר עד הסוף.
חשוב לדעת – ככל שהגולש נשאר יותר באתר אתם מרוויחים פעמיים: פעם ראשונה מזה שדרוג האתר שלכם עולה ופעם שניה מזה שהגדלתם את הסיכוי להפוך את הגולש לרוכש.
אלו, תודות לתוכן הארוך, האיכותי, העמוק והמקצועי שסיפקתם לו…
4. מקורות חיצוניים
הפנייה למקורות חיצוניים זאת ההזדמנות שלכם לשתול עוד קישורים רלוונטיים שיפנו את הגולש לאתרים אחרים שאולי יש לכם או לאתרים אחרים שאיתם יצרתם שיתופי פעולה והחלפת קישורים לדוגמה.
H1-H6 ומה שביניהן – הכותרות הן הכי חשובות (כי רובנו קוראים רק אותן…)
לכותרות במאמר ה-SEO ובכלל יש 2 תפקידים חשובים מאוד להצלחת קידום הדף והאתר:
מבחינת זחלני גוגל, הסורקים את כל התוכן באתר, יש לכותרות תפקיד מרכזי בקביעת מה מילות המפתח במאמר.
מילות המפתח במאמר הן אותן מילות חיפוש שבונה האתר ומקדם האתרים מטמיע בדף וכך הוא מקדם את האתר באמצעותן. H1 היא הכותרת הראשית ואחריה כל השאר עד 6H שהיא הכותרת המשנית ביותר.
אגב, חשיבות עליונה לסדר אותם בהיררכייה נכונה ותקינה.
מבחינת הגולש – כפי שכתבנו בתת כותרת של סעיף זה, הכותרות חשובות כי ממילא רובנו קוראים רק אותן…
כיום מיקרו קופי וכותרות קצרות, חדות ומושכות, הן כלי יעיל למשיכת הקורא, שאולי לא קורא את כל הכתבה אבל לפי איכות הכותרת מניח אם המאמר איכותי מספיק ושווה קריאה, או לא.
לבדוק לך את האתר בחינם?
- בדיקת אופטימיזציה נכונה והתאמת האתר לקידום אורגני
- בדיקת התחרות בזירה
- זיהוי זמנים להכפלת הכנסות באמצעות הקידום
התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:
"אימא אין לי אינטרנט!" – (אל תאשימו תמיד את האינטרנט…) מהירות האתר חורצת גורלות כשמדובר בגולש הממתין לעליית האתר!
הרבה פעמים אנחנו מאשימים את האינטרנט בבית כשאתר כלשהוא לא עולה לנו אבל לפעמים לא הספק ולא התשית שלנו אשמים אלא מי שבנה את האתר.
מחקרים מצאו שאם אתר אינטרנט לא עולה תוך 2.7 שניות, הגולש מאבד עניין וממשיך הלאה אל האתר הבא. ביחד עם זאת, זמני טעינה הם מרכיב עיקרי מתוך שלושה מהותיים ביותר כשמדובר על קידום אתרים אורגני בגוגל.
באחריות בונה האתר לדאוג שהכול יתקתק באתר כמו שעון שוויצרי והאתר יעלה וייפתח במלואו בזמן הקצר ביותר על מנת שלא נאבד גולשים.
בקיצור: מהירות אתר נמוכה זה "ביג נו נו" עבור כל אתר!
"תעביר אותי לדף החשוב באמת: עגלת הקניות… " – החשיבות של קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם כלי נהדר המאפשר לכם לכוון את הגולש (ואת הזחלנים של גוגל) לאן שאתם רוצים.
על ידי קישור פנימי שהצבתם בתזמון ובמיקום הנכון ביותר בתוך המאמר, תוכלו לגרום לגולש לעבור לשלב הבא במסלול הרכישה שתכננתם ובניתם עבורו, החל ממציאת האתר שלכם, דרך הקלקה על כניסה אליו וההקלקה הבאה אל דף המוצר למשל או לכל דף פנימי אחר שברצונכם להעביר אותו אליו.
לא רק לרכישה, התמצאות הגולש ומעבר בין עמודים נותן אות חיובית ביותר לגוגל, שמביאה לידי ביטוי בשיפור הדירוגים. בתכלס, זה הגיוני מאד ביחס לעדכונים האחרונים שלה.
על עדכוני גוגל ארחיב במאמר נפרד:)
ידעתם שכל האינטרנט זה אפס ואחד? – לפיכך תקינות קוד היא פשוט מאסט!
זה באמת מדהים להבין שכל האינטרנט שיש לנו, כל החתולים הקופצים, המאמרים המשפטיים המשעממים וכל הטקסט והתמונות שאנחנו ורואים זה הכל בסך הכל קוד…
אפס ואחד לידו ואז עוד אפס או אחד, יש הריי טריליוניי שילובים אפשרים אבל הכל זה קוד.
לכן הקוד הוא היסוד של האתר שלכם ואסור לכם לפקשש שם. מה יקרה אם תפקששו? הדף אליו הגיע הגולש לא יעלה הוא יקבל הודעת שגיאה, או שהאתר לא יראה טוב, יהיה בלגן באתר וכו'. בנוסף, נשמע קצת מצחיק אבל כמה שזה נכון, גוגל תעניש על כך!
לאתר עם קוד שבור, ארוך ולא בריא יהיה קשה יותר להתקדם בדירוגים.
סרטונים, תמונות, באנרים, גיפים – מדיה עשירה ודינמית תופסת את העין של הגולש ומהווה גורם מרכזי בהצלחת האתר שלכם!
אם תמונה אחת שווה אלף מילים אז סרטון אחד שווה אלף תמונות… זה לא סוד שהיום המדיה הכי אפקטיבית היא סרטונים אבל פעם זה לא היה ככה.
לקח לטכנולוגיה כמה שנים להתקדם לנקודה בה כל אחד יכול ליצור, להעלות ולצפות בכל סרטון בקלות, במהירות ומכל מקום.
כשזה קרה, אתרים מבוססי טקסט בלבד הפכו מיושנים ומקדמי אתרים ומקדמים ברשתות החיפוש וברשתות החברתיות הבינו שכולם מעדיפים בדרך כלל לראות סרטונים, אחרי זה תמונות ורק אחרי זה טקסט.
המגמה הזאת יכולה תמיד להשתנות כאשר יימאס לאנשים והעולם יעשה רברס ויחזור להעריך את המילה הכתובה, אבל עד שזה יקרה תדאגו למדיה עשירה באתר שלכם.
"תעשה לי אופטימיזציה בבקשה" – החשיבות של אופטימיזציה בקידום אתר
קידום אתרים הוא תחום דינמי. כאשר אתם בונים אתר אתם חייבים להבין שלא מספיק לבנות אתר וזהו.
חובה לקדם אותו כל הזמן כי הוא חייב להישאר רלוונטי ומועדכן בכל נקודת זמן.
אם לא מקדמים אתר הוא פשוט יתדרדר וירד בתוצאות החיפוש ויידחק אל בית הקברות של האינטרנט: דף תוצאות החיפוש השלישי והרביעי או גרוע מזה, לשם אף אחד אף פעם לא מגיע.
אופטימיזציה הכרחית גם בפן הטכני כי מה לעשות, יש לפעמים גליצ'ים ובאגים בכל מערכת וחבל שתבנו דף מושקע שלא נפתח אצל אף אחד למשל וגם בפן התוכני: כלומר לעדכן את האתר בתכנים חדשים, רלוונטיים ואיכותיים.
קידום אתרים היא העבודה מאחורי הקלעים ON SITE ו-OFF SITE שאתם אולי לא יודעים מה תפקידה ואיך היא עובדת.
מומחה לקידום אתרים הוא למעשה פועל הבמה, איש התחזוקה ואב הבית של האתר שלכם ובלעדיו, כמה שהאתר שלכם נראה טוב, הוא לא יחזיק מעמד לאורך זמן בלעדיו.
אם לא ידעתם הביטוי SEO מכיל בתוכו גם את המילה אופטימיזציה: SEARCH ENGINE OPTIMIZATION, כך שאם המילה אופטימיזציה נמצאת בהגדרה של קידום אתרים, כנראה שהיא חשובה באמת…
קידום אתרים איכותי עושה בדיוק את זה: מתאים את האתר שלכם למציאות הווירטואלית המשתנה כל הזמן.
גוגל מוציאה עדכון חדש לאלגוריתם שלה? מקדם אתרים מקצועי יידע בדיוק מתי זה קורה, מה זה משנה ומה צריך לעשות על מנת שהעדכון לא ייפגע בדירוג האתר.
שיפור, תיקון ושדרוג פרמטרים כמו: מפת האתר, היררכיית האתר, מבנה האתר, התגיות וכל פרמטר אחר שהזכרנו קודם ואחרים.
אלו הברגים והחיבורים של מכונת הזמן שלכם שהיא האתר שלכם ורק על ידי תחזוקה שוטפת ושיפור כל מערכי המכונה הזו, תוכלו ליהנות מאתר אינטרנט איכותי ותקין.
עם קידום איכותי, מקבלים אתר שעובד בשבילכם 24/7 מכל מקום ומכל מכשיר: סמארטפון, דסקטופ, טאבלט וכדומה.
קישורים חיצוניים – שיטת קידום האתרים עוצמתית מהעבר שעדיין עובדת
פעם קישורים חיצוניים היו נדבך מרכזי בעבודה של כל מקדם אתרים מקצועי.
קישור חיצוני הוא לינק שמוביל אל האתר שלכם מתוך אתר אחר שאינו שלכם.
קישור חיצוני איכותי שווה הרבה מאוד לאתר שלכם ולכן כל מקדם אתרים מקצועי חייב לשלוט גם בשיטה זו לקידום האתר.
למשל: העליתם כתבה לפורטל מוביל כמו: וואלה! YNET וכדומה ושתלתם קישור לאתר שלכם בסוף הכתבה? שיחקתם אותה: עכשיו כל מי שיקרא את הכתבה יוכל להגיע בקליק ישירות אל האתר שלכם!
מין הסתם כתבה בפורטל מוביל תקבל יותר חשיפות והקלקות לכן גם האתר שלכם יוכל ליהנות מכך.
קישור חיצוני כזה נחשב איכותי מאוד אבל לא רק הוא עוזר לאתר שלכם: באחריותו של מקדם האתרים לשתול כמה שיותר קישורים חיצוניים במגוון אתרים אחרים וליצור רשת כזו שכולם מובילים אל האתר שלכם!
כך תהנו מנוכחות חזקה ברשת ויותר גולשים ימצאו אתכם על ידי גלישה באתרים אחרים!
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
טיפ חשוב לסיום
כולם רוצים לקבל הכול כאן ועכשיו… אבל לפחות בתחום של קידום האתרים, סבלנות היא תכונה הכרחית על מנת לראות תוצאות.
אתם חייבים להבין שקידום אתרים איכותי, אם הוא נבנה הייטב לאורך זמן הוא כלי עוצמתי לקידום האתר שלכם אבל אתם חייבים לתת לו את הזמן לכך.
לא קל להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש גוגל ועוד יותר קשה להישאר שם… אבל אם תתנו למקדם האתרים שלכם את האשראי ואת הזמן לעבוד כמו שצריך, הוא יספק לכם את התוצאות הרצויות וימקם את האתר שלכם במקומות הראשונים וזה, ללא ספק, שווה את ההשקעה.
אז….לסיכום,
אופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, וגם היא חלק ממרכיב מהותי להצלחתו. השקיעו בה, תרעננו אותה ותהיו יצירתיים.
מקווה שאהבתם את המאמר והפקת ממנו את המירב. מוזמנים לגלוש עוד באתר, לקרוא וליהנות ממדריכי קידום נוספים וממאמרים רבים נוספים בתחומים שונים מעולמות השיווק הדיגיטלי כמו: טיפים לקידום אתר אינטרנט, קידום אורגני, קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות ועוד.
מדריכים נוספים:
למדריך מפורט על קידום אתרים לחץ כאן
מדריך קידום אתרים על מערכת וורדפרס כאן
רוצים לקדם את האתר שלכם בצורה מקצועית? דברו איתי כאן או דרך מילוי פרטים בטופס למעלה, וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות ובואו להיפגש ולשמוע מה יש לנו להציע בתחום של קידום אתרים.
בהצלחה ולהתראות:)!