למה פרסום בגוגל הכרחי

דיברנו רבות על ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן (פרסום בגוגל), הרבה מאוד בלוגים ואתרים עשו השוואות בין שני הערוצים השיווקיים והטובים האלה. ועדיין, נותרה שאלה לא פתורה: "למה בכל זאת כדאי לעשות פרסום בגוגל, למה הוא הכרחי". במאמר זה, נדבר על מהו פרסום בגוגל, למה הוא כזה הכרחי, ובאיזה מצבים נצטרך להשתמש בשירותי הפרסום של גוגל לבעלי עסקים.

מהו פרסום (ממומן) בגוגל לבעלי עסקים

פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים היא פלטפורמה בבעלותה של חברת גוגל, ומאפשרת לפרסם כל עסק. הפלטפורמה מאפשרת לפרסם עסקים בשלושה זירות אפשריות: פרסום במודעות במנועי החיפוש, פרסום באתרי מדיה במודעות או סרטונים, ופרסום וידאו או מודעות באתר YouTube שגם שייכת לנכסים של החברה. לרוב, הפרסום הממוקד והמשומש ביותר הוא פרסום על גבי מנועי החיפוש בגוגל, לפי מילות מפתח, והעלויות הם לפי קליקים – 3-10 ₪ לקליק באופן ממוצע. אחד היתרונות הבולטים והמשמעותיים ביותר לפרסום הממומן בגוגל הוא הופעת מודעות בעמוד הראשון ללא מאמץ. במילים אחרות: הפרסום הממומן מאפשר לעסקים ללא האמצעים הדרושים (קידום אורגני בגוגל) להופיע במנועי החיפוש בעמוד הראשון בעזרת תקציב סמלי, מעל תוצאות החיפוש והמתחרים האורגניים.

באיזה מקרים נדרש להשתמש בפרסום של גוגל

פרסום עסקים בגוגל מאופשרת בפלטפורמה הייעודית של גוגל לפרסום ממומן. הפלטפורמה מאוד חכמה, מאפשרת לפרסם בתקציב נמוך או גבוהה, ומעניקה כלים לאבחון הקמפיין בצורה המקצועית ביותר. ועדיין קיימת התלבטות מסוימת: באיזה מקרים לפרסם בגוגל?

באיזה מקרים הכי מומלץ?

בפסקה זו נפרט לכם מהם המקרים שידרשו ממכם להשתמש בשירותי הפרסום של גוגל. הנה חלק מהמקרים הפופולאריים:

  1. כשיש דרישה ללקוחות נוספים לעסק

    תחשבו על זה, האם הרווחים שלכם בעסק מספיקים? והאם תתנגדו להכנסה נוספת? לרווחים גדולים ונוספים מהצד האינטרנטי? לרוב, הפרסום בגוגל נדרש כאשר יש דרישה מצד העסק ללקוחות נוספים או להכפלת הרווחיים השנתיים והחודשיים. בסופו של עניין, אנחנו רוצים כמה שיותר כסף, בכמה שפחות זמן, ואת זה הפרסום בגוגל יכול להעניק.

  2. כשסיימנו להקים את החנות הווירטואלית 

    הקמנו את אתר המכירות הראשון שלנו, סיימנו את הדברים האחרונים בחנות הווירטואלית, וכעת הגיע הזמן להרים אותה לאוויר. בשלב זה, נרצה לקבל כמה שיותר תנועה של לקוחות רלוונטיים לעבר המוצרים שנמצאים בחנות. הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות פרסום ממוקד של המוצרים אצל גוגל. כשסיימנו להקים את החנות הווירטואלית נרצה להקים דפי קמפיינים בפרסום בגוגל, כדאי להיעזר במנהל קמפיינים לצורך העבודה. זו סיבה נוספת שמצריכה את השימוש ההגיוני בפרסום של גוגל.

  3. לשם חשיפת מוצר (או שירות) חדש לקהל מתעניינים

    – יש לכם שירות חדש שפתחתם? מוצר חדש וחדשני? הגיע הזמן לחשוף אותו לקהל לקוחות רלוונטי. בשביל להכיר ולהתעניין במוצר חדש, צריך קודם כל לפתוח אותו ולהציגו בפני קהלים מגוונים. אחד הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות הפלטפורמה הפרסומית של גוגל. במקרה זה, הדרך הטובה ביותר היא לחשוף אותו באמצעות סרטוני וידאו ביוטיוב, ובאמצעות פרסום במנועי החיפוש בצורה הממומנת. הפרסום בגוגל מאפשר לכם לחשוף את המוצר החדשני לקהלים נוספים ובשלל דרכים, גם להציגו כמודעה באתרי הסמכות הגדולים: ווינט, ערוץ 13, כלכליסט, ועוד הרבה.

  4. הכרת המותג ברחבי האינטרנט

    בדומה לסעיף 3, במקרים שבהם מדובר במותג חדש, נרצה שישמעו אליו, שהוא יעשה רעש באינטרנט וברשתות החברתיות. במקרים כאלה, הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות פרסום בגוגל: בתוצאות החיפוש, באתרי המדיה, וברשת YouTube.

  5. בזמני הבחירות (עבור חברי כנסת חדשים) –

    בזמני הבחירה, מפלגות רבות בכנסת נמצאות ברחבי הרשת: ברשתות החברתיות, בתוצאות האורגניות, בערוצי הוידאו והאודיו, ואפילו נמצאות בבאנרים באתרים סמכותיים וגדולים. בכל שנה קיימים חברי כנסת חדשים, או מפלגות חדשות, ובזמנים האלה המפלגות דורשות חשיפה כללית עבור קהלים ותושבים רלוונטיים. בין ערוצי הפרסום הטובים ביותר, המפלגות משתמשות בפלטפורמה של גוגל מעין דרך להגיע לקהלים נוספים. לרוב, מפלגות משתמשות בפרסום בגוגל עבור זירות שונות: זירת המדיה, זירת הטקסט, ועוד. לכן, במקרים שבהם נדרש הצורך בהכרת חברי כנסות ומפלגות חדשות, ערוץ הפרסום הממומן היא הדרך המיידית והטובה ביותר לבלוט.

ישנם הרבה מקרים ותרחישים שידרשו ממכם לבחור דווקא בצד הממומן של גוגל. בשנת 2020, המקרים האלה דווחו כפופולאריים ביותר בישראל, ונדרשו לבחור בפרסום הממומן של גוגל. בהרבה מאוד מקרים, הפרסום הממומן של גוגל הוכיח את עצמו כמועיל, וכאחד שאפשר להסתמך עליו. מה שכן, במידה ונפסיק להזרים כספים לצד הקמפיין, הפרסום יבוטל.

פרסום בגוגל

למה פרסום בגוגל הכרחי לבעלי עסקים –

 5 סיבות מנצחות

הפרסום בגוגל מאפשר לכל אחד, בעל אתר אינטרנט פעיל וקיים, לפרסם בכל מילת מפתח עם תקציב נכון. מילות המפתח מתומחרות לפי רמת התחרות, לפי רמת הפרסום שהמתחרה השני מציע, וכך המערכת מציעה ומחשבת מהו המחיר הממוצע לקליק, ומהו המחיר הגבוהה ביותר לקליק. הפרסום בגוגל עבור בעלי עסקים קטנים וגדולים מכיל הרבה מאוד יתרונות: הופעת מודעות על פני אחרים ללא מאמץ, חשיפה ממוקדת ורלוונטית יותר לעסק מכל פרסום פיזי (עיתון, שלטי חוצות, וכו' וכו'), הגדלת מכירות מידיות בעסק או בחנות הווירטואלית, קבלת לידים ומעקב אחר תנועה, ללא צורך בדף או עמוד נחיתה, ויתרונות נוספים. ובכל זאת, למרות כל היתרונות הטובים, האם פרסום בגוגל הכרחי לבעלי עסקים? התשובה היא, פשוט כן.

בעקבות זאת, הנה 5 סיבות מצוינות ומנצחות למה הפרסום בגוגל כזה הכרחי:

  1. זמני הקורונה והסגר –אם למדנו משהו מהתקופה האחרונה, זה שהפרסום חובה. בגל הראשון, ובכלל בתקופת הקורונה והסגר, יותר ויותר לקוחות נשארים בבית ורוכשים את השירותים והמוצרים שלהם מהבית, ליד הקפה, ועם כיסא המחשב הנוח. לכן, פרמטר זה נחשב כסיבה מצוינת ומוצדקת לעשות פרסום בגוגל דווקא עכשיו. באותו העניין, בעקבות נגיף הקורונה, הרבה בעלי עסקים שלא היו נמצאים בזירות הדיגיטליות נפגעו קשות מהמכה העצומה, ואם אין לכם עדיין אתר, זה הזמן לבנות אחד כזה, ורצוי עם חנות וירטואלית מושקעת. בקיצור, בזמנים האלה, כל אחד חייב תנועה ופרסום לכיוון אתר האינטרנט של העסק, וזו עובדה שאי אפשר להתכחש אליה.
  2. תוצאות מידיות וממוקדות – הרבה מאוד עסקים קטנים מעוניינים בפרסום שנותן להם עבודה מידית, ובמיוחד עבודה כמה שיותר רלוונטית לתחומי העסק. לעומת הקידום האורגני, שהתוצאות בו ארוכות טווח, הפרסום בגוגל מאפשר תוצאות מיידיות וממוקדות לשירותים של העסק. לכן, מאוד ביתרון העצום והבולט ביותר בפלטפורמת הפרסום של גוגל.
3. ללא השקעה גדולה – הקידום האורגני מעניק תוצאות מאוד יפות, אבל דורש המון השקעה: החל מפרסום תכנים, ועד למחקרים וקישורים מתאימים. לעומת זאת, כאשר אנחנו מכוונים לפרסום בגוגל, אנחנו לא באמת צריכים להשקיע באתר יותר מידי. הדבר היחיד שנצטרך להשקיע בו היא כתיבת מודעות מעניינות ובעלות ערך מוסף. כמו כן, השקעה בדף הנחיתה היא לא חובה, אבל היא תוביל לצמיחה גדולה יותר של לידים, ולציון גבוהה בקבוצות המודעות. מה שכן, ההשקעה יכולה להיות חד פעמית ולא חודשית, ולכן מדובר ביתרון ממש גדול. בקיצור, כל אחד יכול לפרסם בגוגל ללא השקעה גדולה.
 
4. שליטה על התקציב החודשי – הקידום האורגני בגוגל מחייב אתכם לשני דברים: התחייבות עבור 12 חודשים, ותקציב קבוע חודשי. לעומת זאת, הפרסום בגוגל ללא התחייבות, כל אחד יכול להצטרף, והמערכת מאפשרת לנו שליטה מלאה על התקציב: ברמת הקליק, ברמת החשיפות, ואפילו ברמה היומית והחודשית של הקמפיינים. שליטה על התקציב החודשי הם חלק בלתי נפרד מההתנהלות הכלכלית של העסק, וזה חשוב לא פחות מלהביא לקוחות חדשים. בפרסום בגוגל אתם תוכלו לשלוט על התקציב, להשהות קמפיינים לפי שיקולכם, ולקבל שליטה על כל מה שיוצא ונכנס.

5. חשיפה חודשית גדולהאחד היתרונות בפרסום הממוקד והרלוונטי בגוגל היא החשיפה לאתר. אנשים שכבר התנסו בפרסום של גוגל מודעים לחשיפה הגדולה שהוא מביא, לייצור הלידים הטובים, ולהכנסות חודשיות גדולות מן הרגיל. החשיפה בגוגל תלויה רבות במידת התחרות, בהשקעתכם הכספית, וכמובן בכמות החיפושים על אותה מילת המפתח המועדפת. קצת מספרים: אם הקמנו קמפיין עם 20 מילות מפתח, כל מילת מפתח נותנת לנו תנועה של 500 גולשים בחודש, נגיע לממוצע של לפחות 10,000 גולשים בחודש. 10,000 גולשים בחודש יכולים להפוך ל- 100 לקוחות בחודש. לעסקים מסוימים זה יכול להיות שווי ערך ל- 50 אלף שקלים, ולעסקים אחרים 20,000 שקלים, הכל תלוי. לכן ובעקבות המצב, חשיפה חודשית גדולה מצד גוגל הוא יתרון מאוד עצום.

אלה הם חמשת הפרמטרים שיובילו אתכם למה לבחור דווקא בפרסום הממומן של גוגל. למעשה, מדובר גם בחמישה יתרונות שנותנים לבעלי העסקים סיבה מספיק טובה לבחור בפרסום הממומן בגוגל. מקווה שחמשת הפרמטרים יוכחו את עצמם כיעילים. שימו לב: קמפיין מוצלח וריווחי תלוי רבות באיש שמנהל אותו, הנתונים לא מהווים תחליף למנהל קמפיינים, ורצוי להתייעץ עם אחד כזה

לבדוק לך את האתר בחינם?

התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:

לאן תירצו לחזור במאמר?

אהבתם? שתפו לחבר!
לבדיקת פוטנציאל ושיחת ייעוץ חינם, השאירו פרטים

מאמרים מומלצים