YMYL הוא ראשי תיבות של "Your Money or Your Life" (הכסף שלך או החיים שלך).
המושג מתייחס לאתרים בתחומים רגישים לאנשים, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים . לצורך העניין, להשפיע על בריאותם, יציבותם הכלכלית או בטיחותם. זו ההנחיה של גוגל וציטוט ממאמר שכתבו.
קטגוריות עיקריות של אתרי YMYL:
- מידע רפואי ובריאותי
- מידע פיננסי
- חדשות ואירועים שוטפים
- מידע משפטי
- מידע על קניות והעברות כספים
- מידע על דיור ותעסוקה
- חינוך והשכלה גבוהה
- בטיחות ציבורית
חשיבות הE-E-A-T: דגש על מומחיות, סמכותיות ואמינות כגורמים קריטיים בקידום אתרי YMYL.
E.E.A.T מהווה מרכיב תלוי בקידום אתרי YMYL. צריך להבין את המשמעות העמוקה ואת השפעתו המכרעת על הצלחת האתר בעיני גוגל ובעיני המשתמשים כאחד.
מהות ה-E.E.A.T היא ההבנה שמידע שמשפיע על חיי אנשים חייב להיות מדויק, אמין ומבוסס על ידע מקצועי.
גוגל מייחסת חשיבות עליונה לכותב התוכן המוצג באתרי YMYL, בגלל הרגישות לטעות או מידע שגוי שעלולים להוביל להשלכות על הגולש בעולם האמיתי, בתחומים רגישים.
ולכן, יישום נכון של עקרונות הE-E-A-T הוא קריטי להצלחה בקידום אתרים מהסוג הזה.
איך לבסס מומחיות באתרים כחלק מ-E.E.A.T
בשביל לבסס מומחיות באתר, הדבר הראשון הוא הקפדה על תוכן מקצועי ונכון. כלומר, אם אתם עושים קידום אתרים לעורכי דין, התוכן צריך להיכתב בלשון משפטית ע״י עורך דין שמבין בתחום.
דבר נוסף שמומלץ להטמיע באתרים הוא תיבת המחבר, כמו בתחתית בתחתית המאמר הזה.
באתרי YMYL, מומלץ לשלב בתיבת המחבר את הביו של בעל האתר, כולל לינקים לכתבות על האתר באתרים סמכותיים וכמובן, לינק לעמוד המחבר.
חשוב להציג את הרקע המקצועי של הכותבים, כולל תארים אקדמיים וניסיון רלוונטי
איך לבסס סמכותיות באתרים כחלק מ-E.E.A.T
סמכותיות, לעומת זאת, נבנית לאורך זמן באמצעות יצירת פרופיל קישורים איכותי ממקורות מוכרים בתעשייה, השתתפות בכנסים מקצועיים, ואזכורים חיוביים ממקורות מוסמכים.
יחד עם קישורים נישתיים רלוונטיים על ידי אזכורי שם המותג.
איך לבסס אמינות באתרים כחלק מ-E.E.A.T
סמכותיות, המרכיב השלישי בE-E-A-T, מושגת באמצעות שקיפות מלאה לגבי בעלי האתר ומטרותיו, הצגת מדיניות פרטיות ותנאי שימוש ברורים.
אתר אמין מספק מידע מדויק ועדכני, ומגבה את טענותיו במקורות מהימנים.
ניתן להעריך את אופטימיזציית אמינות, סמכות, מקצועיות ומומחיות באמציות מס׳ מטריקות:
- ביקורות ודירוגים מקוונים
- נתוני תנועה ומעורבות משתמשים
- ואיכות הקישורים הנכנסים
איך לבסס מקצועיות באתרים כחלק מ-E.E.A.T
מקצועיות מתבססת באתר על ידי חיבור של שלושת המרכיבים שמשלימים לכך: אמינות, סמכות ומומחיות.
בנוסף, המשך אקטיביות של האתר, המשך עלייה בדירוגים וקישורים חיצוניים.
איכות תוכן: הדגשת החשיבות של תוכן מדויק, מעמיק ומועיל שנכתב על ידי מומחים בתחום.
במידה וכולנו מחפשים להשקיע כספים או לבדוק על מצב רפואי באינטרנט, היינו נכנסים לאתרים בהם התוכן מצוין, מעמיק, מספק ערך, כתוב בלשון מקצועית ובעל חותמת סמכותית. אחרת, ב-100% אי אפשר לסמוך על האתר.
מכאן אפשר לומר שהתוכן האיכותי באופן כללי חשוב מאד, אבל כשמדובר באתרי YMYL אז על אחת כמה וכמה. החשיבות של התוכן בנישות האלה הם קיצוניות, ובלעדיו – אי אפשר להתקדם.
גם אם אתר מקודם טוב אבל התוכן שלו לא מספק את הסחורה – הוא לא ימיר. בנושאים רגישים לאנשים, יש חובה ליצור אמינות וסמכות בכדי לסגור עסקאות.
הנה הטיפים שלי לכתיבת תוכן מקצועי בנישות YMYL:
- התוכן צריך להיכתב על ידי מומחה/סטודנט בתחום האתר.
- התוכן צריך להכיל לינקים חיצוניים לאתרים סמכותיים (בי״ח, אתרי משפט, ממשלה, וכו׳).
- התוכן צריך להיכתב בלשון התואמת לתחום (משפטית, רפואית, פיננסית)
- מומלץ להשתמש בהגדרות (של החוק, של המושג, של הבעיה הרפואית)
- שימוש בהפניות למקורות מוסמכים ופרסום פרטי יצירת קשר ברורים
טבלה: מה כן ומה לא לעשות בקידום אתרי YMYL
הנה טבלה של "תעשה" ו"אל תעשה" הקשורה לקידום אתרי YMYL (Your Money or Your Life):
תעשה | אל תעשה |
---|---|
השתמש במומחים מוסמכים לכתיבת תוכן | אל תפרסם מידע לא מדויק או לא מבוסס |
צטט מקורות מהימנים ועדכניים | אל תסתמך על מקורות לא אמינים או מיושנים |
עדכן את התוכן באופן קבוע | אל תשאיר מידע מיושן באתר |
הצג מידע מקיף ומעמיק | אל תספק מידע שטחי או חלקי |
הפרד בבירור בין עובדות לדעות | אל תערבב עובדות ודעות ללא הבחנה |
הצג את הסמכויות של הכותבים | אל תסתיר את זהות או הסמכויות של הכותבים |
ספק מידע מאוזן בנושאים שנויים במחלוקת | אל תציג דעה אחת בלבד בנושאים מורכבים |
השתמש בשפה ברורה ונגישה | אל תשתמש ב״סלנג״ מקצועי מורכב ללא הסבר |
כלול הצהרות אחריות כשנדרש | אל תיתן הבטחות מופרזות או לא מבוססות |
הקפד על אבטחת אתר גבוהה | אל תזניח את אבטחת האתר והמידע האישי |
ספק דרכי התקשרות ברורות | אל תסתיר מידע ליצירת קשר |
הצג בשקיפות כל קשר מסחרי או חסות | אל תסתיר קשרים מסחריים או ניגודי עניינים |
כלול כלים ומחשבונים לאינדיקציות פיננסיות או בריאותיות | אל תספק כלים לא מדויקים או לא מוסברים |
הקפד על נגישות לבעלי מוגבלויות | אל תתעלם מצרכי נגישות |
ספק מדיניות ברורה לתיקון טעויות | אל תתעלם מטעויות או תסרב לתקן אותן |